جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مشرفی نشست بررسی نظریه نقد پیامبر

حوزه/ حجت الاسلام مشرفی گفت: آیا در جامعه امروزی ما همه مشکلات همان بحث نقد امام و معصوم است؟ آیا مشکلات مردم با نقد برطرف می شود؟ حال در برابر این آقا سوال می پرسم، آیا نقد بر استکبار جایز است؟!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام محسن مشرفی صبح امروز در نشست بررسی نظریه نقد پیامبر(ص) که با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، طلاب و روحانیت مدارس علمیه بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: ما چهار رسالت اصلی بر دوش داریم که شامل دین شناسی، دین داری، تبلیغ و دفاع از دین می شود.

وی با بیان اینکه کیفیت تحصیل ما تضمین کننده توان انجام رسالت است، افزود: در شرایط آخرت الزمان که بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب خرمشهرها را در پیش داریم، جنگ ها به سمت الفاظ و تئوری مقاله حرکت می کند که صلاح در آن صحنه منطق، تعقل، تامل، صبر و حلم در برابر جاهلان است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی گفت: عقل حکم می کند که باید شاخص، معیاری برای گفتار و رفتار ما باشد و اگر در عصر غیبت صحتی در دست نباشد که مردم خود را با گفتار و رفتار تنظیم کنند، فردای قیامت خدا سوال می کند که چرا به وظایف خود درست عمل نکردید.

حجت الاسلام مشرفی افزود: آیات خدا ما را به پیروی کردن از خدا دعوت می کند و اگر پیامبر و امامان معصوم نباشند مگر امکان دارد که خدا دستور دهد از کسی که گناه داشته و معصوم نباشد،اطاعت کنیم؟!

وی تصریح کرد: جامعه به امامان معصوم نیاز دارد که ظالم را از ظلم و مظلوم جدا کند پس این امامان همه معصوم اند.

نقد توهمی از جایگاه ائمه نمی کاهد

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی با بیان این پرسش که آیا پیامبران معیار مشخص برای نقد نقدگران هستند، اظهار داشت: نمي شود همه نظریات را با یک معیار سنجید؛ آن هم نقدی که معتقد است پیامبر هم نقد می شود، این نقد توهم است نقد توهمی از جایگاهی که ائمه دارند نمی کاهد.

حجت الاسلام مشرفی بیان داشت: آیا در جامعه امروزی ما همه مشکلات همان بحث نقد امام و معصوم است؟ آیا مشکلات مردم با نقد برطرف می شود؟ حال در برابر این آقا سوال می پرسم، آیا نقد بر استکبار جایز است؟!

نظریاتی که ذهن جامعه را بی جهت درگیر می کند

وی افزود: پس در جواب حرفی که نقد بر معصومین را متذکر می شود، می گویم ای بزرگ که بر سر سفره ولایت نشسته اید و بر مسند حکومت تکیه زده ايد، بارها به شما فرصت محدود داده شده اما همیشه با حلم با شما برخورد شده است، اینک به جای شکر کردن، به نظریاتی می پردازید تا ذهن افراد جامعه را بی جهت درگیر سازید.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: آیا روا است که در برابر ولایت اظهار نظر غیرکارشناسی کنید؟ شما باید در برابر رفتار خود پاسخ گو باشید.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha