جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آل هاشم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی از تشکیل مجمع خیرین حوزه علمیه در این استان متشکل از ۱۱۰ خیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، امروز در دیدار با آیت الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای تقویت حوزه ابراز داشت: مقدمات ایجاد منابع پایدار جهت پشتیبانی از حوزه های علمیه فراهم شده و براین اساس، مجمع خیرین حوزه علمیه با حضور ۱۱۰نفر از خیرین آذربایجان شرقی تشکیل شده است.

امام جمعه تبریز همچنین تاکید کرد: ائمه جمعه مرند و مراغه و مدیر حوزه علمیه بناب به شورای عالی حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی افزوده شده است.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به راه اندازی مدرسه علمیه ثامن الحجج گفت: نسبت به تکمیل آن اهتمام داریم که تا بهره برداری کار زیادی دارد و نیازمند حمایت است.
رئیس شورای عالی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در ادامه بر ضرورت برپایی دروس خارج فقه در تبریز تاکید کرد و ابراز داشت: مرتب از حوزه علمیه پیگیر هستیم تا چند نفر را جهت راه اندازی دروس خارج فقه اعزام کنند.
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه نیز تشکیل شده است، ادامه داد: به طور مرتب به حوزه های علمیه سرکشی می کنیم و دیدارهای نزدیکی با طلاب داریم، جلسات پرسش و پاسخ بین طلاب نیز برگزار می شود تا مشکلات خود را مطرح کنند.
وی تاکید کرد: حمایت مادی و معنوی از طلابی که در امور قرآنی فعالیت دارند، حافظ قرآن کریم هستند و یا در زمینه تفسیر قرآن فعالیت می کنند، صورت می گیرد.
امام جمعه تبریز همچنین از افزایش مدارس علمیه خواهران در آذربایجان شرقی خبر داد و عنوان کرد: با توجه به تحصیل حدود ۲ هزار طلاب خواهر در آذربایجان شرقی، در مدت ۶ ماه اخیر، دو باب مدرسه علمیه خواهران در تبریز و بستان آباد افزوده شده است.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: مدارس علمیه خواهران در شهرهای تبریز، مرند، میانه، بستان آباد، بناب، جلفا، سراب، شبستر، مراغه، هشترود، آذرشهر، اهر، خسروشهر فعال هستند.
رئیس شورای عالی حوزه علمیه آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در تبریز پنچ مدرسه علمیه فعالیت دارند و ۲ هزار و ۳۰۰ نفر طلاب برادر در استان آذربایجان شرقی تحصیل می کنند.
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آرامش مردم آذربایجان شرقی در اغتشاشات اخیر ابراز داشت: آذربایجان شرقی علیرغم تحریک دشمنان، در اغتشاشات اخیر، آرامش خود را حفظ کرد، با توجه به دیدار فوتبال تراکتورسازی و استقلال، جای نگرانی بود اما شخصا در ورزشگاه یادگار امام تبریز حاضر شده و از نزدیک بازی را تماشا کردم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha