شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام سابقی نشست نقدپذیری معصومین

حوزه/ استاد حوزه علمیه بیرجند با بیان اینکه افرادی که از به کار بردن اسلام رحمانی اشاره به لیبرالیسم غرب دارند، سخت در اشتباه اند، گفت: پذیرش، اطاعت مطلق در برابر پیامبر یکی از وظایف هر مسلمان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام حسین سابقی امروز در جمع طلاب و روحانیون حوزه علمیه بیرجند و در نشست بررسی و نظریه نقد پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین(علیهم السلام) اظهار داشت: در آیات متعدد قرآن کریم آمده که سنت و سیره پیامبر اکرم(ص) یکی از منابع استنباط احکام است.

وی با بیان اینکه نمی توانیم بین اطاعت از خداوند متعال و اطاعت از پیامبر اکرم(ص) تفکیک ایجاد کنیم، گفت: پذیرش و اطاعت مطلق در مقابل پیامبر اکرم(ص) یکی از وظایف اصلی هر مسلمان است.

این استاد حوزه با اشاره به رفتار برخی از مسلمین کم بصیرت و جاهل در مقابل پیامبر اکرم(ص) بیان کرد: این گونه رفتار الگوی ارزشی و مطلوب نیست و نمی توانیم آن را دلیل و حجتی بر مطلوب بودن انتقاد به هر روشی بدانیم.

* جهالت از مقام پیامبر(ص) منشأ این گونه رفتار است

حجت الاسلام سابقی در ادامه افزود: منشأ این گونه رفتارها در طول تاریخ جهالت و نادانی افراد از مقام پیامبر اکرم(ص) بوده است.

وی با بیان اینکه یک فرد سیاسی در کشور می گوید که مقام معظم رهبری معصوم نیست، گفت: هیچ کس قائل بر عصمت ایشان نیست اما باید ببینم این افراد چه هدفی دارند که بر این موضوع تأکید دارند، چرا که هیچ کس در این زمان معصوم نیست.

کارشناس مذهبی اظهار کرد: اگر بر عدم عصمت و عدم تبعیت تأکید دارند باید بدانند که در کتاب های فقه فتوا آمده است که نقض حکم حاکم واجد شرایط، جایز نیست.

حجت الاسلام سابقی گفت: برخی از افراد کلمه اسلام رحمانی را به کار می برند، اگر منظور این افراد از به کار بردن کلمه اسلام رحمانی اشاره به لیبرالیسم غربی است، باید بدانید که این کار غلطی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha