چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی-نماینده ولی فقیه در سپاه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این که عده ای می گویند مشروعیت انقلاب را از رأی می گیریم و به همین دلیل مشروعیت رهبری هم از مردم گرفته می شود و در برابر هم هستند، ادامه داد: این عده به دنبال خالی کردن مشروعیت انقلاب هستند و حوزه باید در این خصوص هوشیار باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه کشور امروز در همایش منطقه ای حوزه انقلابی در سپاه کربلا با اشاره به بی بصیرتی افراد در دوران حکومت امام علی(ع) گفت: نخستین امام شیعیان در آن دوران با کفر پنهان می جنگیدند، این در حالی است که پیامبر گرامی اسلام در دوران خود با کفر آشکار در حال جنگ بودند.

وی با متفاوت ارزیابی کردن دوران نبوت با امامت به مسأله صلح امام حسن(ع) و جنگ امام حسین(ع) با حکام ظالم دوران اشاره کرد و افزود: صلح یا جنگ در دوران این دو امام همام بر اساس شرایط حاکم بر آن زمان انجام شد و هیچ ارتباطی به رسالت ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که هدایت جامعه اسلامی در دوران غیبت بر عهده علما و فقهای دینی است، گفت: حوزه و روحانیت در این عصر همان رسالتی که پیامبران الهی و ائمه معصومین(ع) بر عهده داشتند، در اختیار دارند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این که حوزه های علمیه و علمای حوزه در دوران غیبت تبیین شریعت و احکام دینی و قرآنی بر اساس فقه آل محمد بر عهده دارند، تصریح کرد: حوزه و روحانیت در کنار نشر و گسترش این احکام ارزشمند، وظیفه حفظ و حراست از این مبانی نیز بر عهده دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این که ایستادگی در برابر انحراف ها یکی از ویژگی های علمای حوزه بوده است، خاطرنشان کرد: حوزویان در تاریخ هر جا که گفتمان انحرافی دیده شده با اقتدار در برابر آن ایستادند و از دین دفاع کردند.

وی به نفوذ کلام روحانیت در طول تاریخ در میان مردم اشاره کرد و با بیان این که حوزه و روحانیت به دلیل همراهی با مردم در عرصه های مختلف همواره مورد اعتماد و اطمینان عموم جامعه بوده اند، خاطرنشان کرد: این جایگاه ارزشمند امروز نیز علیرغم همه دشمنی های بدخواهان دین و انقلاب، مستحکم تر از هر زمان دیگری است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به برخی اقدامات مهم و ماندگار علما و حوزویان در جامعه اشاره کرد و با بیان این که میرزای شیرازی با آن فتوای تاریخی خود ایران را از استعمار انگلیس نجات داد، تصریح کرد: چنین عالمان هوشیار و با بصیرتی در کشورمان بسیار وجود دارد که همواره در کنار مردم و مدافع دین و انقلاب بودند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه سخنان خود با بیان این که امروز وظیفه علما و روحانیان دفاع و تقویت دین و ارزش های انقلابی در جامعه است، خاطرنشان کرد: علما باید در جهت تحقق حاکمیت دینی با محوریت ولایت فقیه در جامعه تلاش کنند.

وی با بیان این که امروز حوزه انقلابی رسالت سنگینی در دفاع از دین و انقلاب اسلامی بر عهده دارد، تصریح کرد: حوزه انقلابی باید با توجه به رسالتی که عهده دار است در جهت حفظ و حراست از انقلاب و مبانی آن حرکت کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به این که به طور حتم نقشی که حوزه در چهار دهه گذشته بر عهده داشت با وظیفه و رسالتی که امروز بر عهده دارد متفاوت خواهد بود، افزود: امروز جبهه کفر در برابر حکومت ولایت فقیه قرار دارد و حوزه رسالت حوزه در حفظ انقلاب و خنثی سازی توطئه بدخواهان سنگین است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که عده ای می گویند مشروعیت انقلاب را از رأی می گیریم و به همین دلیل مشروعیت رهبری هم از مردم گرفته می شود و در برابر هم هستند، ادامه داد: این عده به دنبال خالی کردن مشروعیت انقلاب هستند و حوزه باید در این خصوص هوشیار باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که تجربه ثابت کرده که غربی ها قابل اعتماد نیستند، افزود: برخی ها با طرح مسائلی به دنبال مذاکره با آمریکا بودند، اما امروز می بینیم که همین آمریکا رییس قوه قضائیه ما را در لیست تحریم های خود قرار می دهد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha