پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
هنیه

حوزه/ حسن هانی زاده کارشناس ارشد حوزه فلسطین گفت: در حال حاضر فصل جدیدی در روابط حماس با جمهوری اسلامی ایران آغاز شده و ملت فلسطین درک کرده که ایران تنها کشوری است که در حقیقت صادقانه از آرمان های ملت فلسطین دفاع می کند.

به  گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، بعد از اعلام قاطعانه موضع رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت قضیه فلسطین و لزوم بصیرت و آگاهی در خصوص توطئه های دشمنان اسلام برای به حاشیه راندن مسئله فلسطین اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس با ارسال نامه ای خطاب به رهبر انقلاب اسلامی ایران از مواضع صریح ایشان در حمایت از قدس و قضیه فلسطین تشکر کردند.

حسن هانی زاده کارشناس مسائل غرب آسیا و حوزه فلسطین در خصوص پیام این نامه و نکات با اهمیت آن با خبرنگار بین الملل خبرگزاری حوزه به گفت و گو پرداخت.

 

هانی زاده با اشاره به ارسال نامه رییس دفتر سیاسی حماس آقای هنیه به مقام معظم رهبری در گفت و گو با سرویس بین الملل حوزه گفت: با توجه به سخنان اخیر مقام معظم رهبری که تحلیل عمیق و واقعی از رخدادهای منطقه  و بویژه  اوضاع فلسطین ارائه دادند؛ آقای هنیه نامه تشکر آمیزی از رهبرمعظم انقلاب اسلامی ارسال کردند که نشان دهنده این است که علارغم شرایط منطقه و بحران های موجود مسئله فلسطین همچنان در مدار توجه رهبری، ملت ایران و جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اعتراف ترامپ مبنی بر معرفی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی  این مسئله همه حوادث را تحت الشعاع قرارداد و بار دیگر مسئله فلسطین را در مدار توجه ملت های اسلامی قرار گرفت.اسماعیل هنیه دراین نامه تاکید کرد که هرگز از بیت المقدس عقب نشینی نخواهند کرد و ملت فلسطین آماده دفاع از مقدسات خودشان هستند.

فصل جدیدی در روابط حماس با جمهوری اسلامی ایران آغاز شده

هانی زاده خاطر نشان کرد: در حال حاضر فصل جدیدی در روابط حماس با جمهوری اسلامی ایران آغاز شده و ملت فلسطین درک کرده که ایران تنها کشوری است که در حقیقت صادقانه از آرمان های ملت فلسطین دفاع می کند و رهبر معظم  انقلاب با رهنمودهای خودشان همواره تلاش کردند تا مسئله فلسطین به حاشیه رانده نشود.

کارشناس حوزه فلسطین با اشاره به اختلافات گذشته حماس با جمهوری اسلامی ایران گفت: اکنون جنبش حماس با وجود اختلاف نظرهایی که در گذشته وجود داشته به این نتیجه رسیده که جمهوری اسلامی ایران،مقام معظم رهبری و ملت ایران تنها حامیان ملت فلسطین هستند و هنیه سعی می کند بار دیگر پیوند سیاسی و عقیدتی بین حماس و ملت ایران بر قرار کند.

عربستان به دنبال تشویق کشورهای عربی برای عادی سازی با اسراییل است

وی با اشاره به تلاش های عربستان و برخی از کشورهای عربی برای عادی سازی با اسراییل گفت: در حال حاضر با توجه به اینکه عربستان سعی می کند مسئله فلسطین را از مدار توجه ملت های اسلامی و عربی خارج کند سفرهای متعددی را مقامات عربستان به اسراییل انجام می دهند و گفت و گو های آنها با مقامات و رهبران  اسراییلی باعث شده که شرایط  فلسطین به یک نقطه بحرانی برسد . عربستان تلاشش بر این است که کشورهای عربی را به داشتن رابطه با اسراییل تشویق کند اما حوادث اخیر و موضع گیری قاطعانه رهبر انقلاب اسلامی نشان داد که ملت فلسطین تنها نیستند بلکه ملت های اسلامی و بویژه ملت ایران از آرمان های فلسطین دفاع می کند.

  نامه هنیه به رهبرمعظم انقلاب تو دهنی محکمی به مقامات سعودی است

هانی زاده تصریح کرد: به نظر می رسد که این اقدام آقای هنیه  یک تو دهنی محکمی به مقامات عربستان مخصوصا سلمان بن عبدالعزیز پادشاه و فرزندش محمد بن سلمان ولیعهد خواهد بود.

 انتفاضه جدید فلسطین واقعی و طولانی مدت خواهد بود

کارشناس حوزه فلسطین با بیان این که انتفاضه جدید در حال وقوع است، ادامه داد: در حال حاضربا توجه به اینکه  تلاش آمریکا، عربستان و اسراییل این است که  بحران را در منطقه خاورمیانه در مقایسه با گذشته افزایش بدهند و تشدید کنند، اما اقدامات اخیر ایران و موضع گیری رهبر معظم انقلاب اسلامی و تماس تلفنی سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس با مقامات نظامی فلسطین مخصوصا حماس موجب شده ملت فلسطین با انگیزه های بیشتری در مقابل رژیم صهیونیستی ایستادگی کنند.

وی در پایان گفت:  تمام تلاش آمریکا و غرب این است که مسئله فلسطین به فراموشی سپرده شود اما مسوولان جمهوری اسلامی ایران با هوشمندی مسئله فلسطین را مورد توجه قرار دادند و انتفاضه ای که آغاز شده یک انتفاضه واقعی و طولانی مدت خواهد بود و ملت فلسطین بر توطئه های دشمنان مخصوصا آمریکا ،عربستان و اسراییل غلبه خواهد کرد.

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha