جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ همایش همایش حوزه انقلابی در ساری

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه گلستان با بیان این که بست نشینی و تبلیغات سوء علیه سران قوا نوعی فتنه است که برای کشور بسیار خطر خواهد بود، گفت: نباید مسائل شخصی و اختلافات داخلی در کشور به گونه عمومی شود که تبلعات سوء برای جامعه در پی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام مصطفی ملکی، مدیر حوزه علمیه گلستان امروز در همایش منطقه ای حوزه انقلابی که در سپاه کربلا برگزار شد، با بیان این که اسلام با بسیج پیشرفت کرد، گفت: اگر امیرالمؤمنین(ع) بسیجیانی مثل امروز داشت، سقیفه و کربلا به وجود نمی آمد.

وی با بیان این که همکاری بین بسیج و حوزه علمیه بهترین و ارزشمند ترین کاری بود که بعد از انقلاب رخ داده است، افزود: باید از ایجاد کنندگان این فرصت استثنایی قدردانی کرد و باید بدانیم که قدر ندانستن این فرصت ها پشیمانی های فراوانی به دنبال خواهد داشت.

حجت الاسلام ملکی با اشاره به این که فتنه آن چیزی هست که باعث شکاف جامعه می شود، گفت: زمانی که عامه جامعه حق را پذیرفتند، عده کمی مخالفت می کنند و نهی از منکر را ترک می کنند و فتنه ای ایجاد می شود که دامن همه را می گیرد، چیزی که اسباب شکاف جامعه می شود فتنه است.

عضو شورای حوزه علمیه گلستان با بیان این که تبلیغات غیرمنصفانه و سوء در خصوص کمترین بودجه ای که به مظلوم ترین نهاد انقلاب داده می شود نوعی فتنه است، خاطرنشان کرد: نهادی مظلوم تر از حوزه در کشور وجود ندارد.

وی با تأکید براین که این همه تبلیغات سوء علیه یک نهاد ریشه دار که انقلاب اسلامی برخواسته از آن است با چه هدفی صورت می گیرد، تصریح کرد: حوزه های علمیه با این تاریخ کهن هیچ گاه با بودجه های دولتی اداره نشده بلکه اداره حوزه همواره بر مبنای کمک مؤمنان و خیران استوار بوده است.

حجت الاسلام ملکی استقلال را مهم ترین شاخصه حوزه و روحانیت شیعه در طول تاریخ عنوان کرد و بیان داشت: حوزه های علمیه علیرغم همه تلاش هایی که برای پیروزی انقلاب انجام دادند، اما هیچ گاه به دنبال سهم خواهی نبوده است.

مدیر حوزه علمیه گلستان در ادامه گفت: کسانی که آغاز کننده این تبلیغات علیه نهاد مقدس حوزه و روحانیت بوده اند باید بدانند که آتشی که در این خصوص به پا کردند به حتم دامن آنها را نیز خواهد گرفت.

وی با بیان این که بست نشینی و تبلیغات سوء علیه سران قوا نوعی فتنه است که برای کشور بسیار خطر خواهد بود، بیان داشت: نباید مسائل شخصی و اختلافات داخلی در کشور به گونه عمومی شود که تبلعات سوء برای جامعه در پی داشته باشد.

حجت الاسلام ملکی در ادامه گفت: امیرالمومنین(ع) وقتی به پرچم جنگ جمل را به محمد بن حنفیه داد دو توصیه کرد، اول اینکه پای خود را محکم به زمین بکوب که مبتلا به تزلزل نشوی، بعید می دانم که هدف امام علی(ع) هشدار برای ترس جنگ باشد بلکه هدف شبهات و فتنه های انحرافی بوده است.

مدیر حوزه علمیه گلستان با بیان که حضرت علی(ع) در دومین توصیه به محمد بن حنفیه گفت: به لشکر دشمن نگاه کن و عرض و طول آن را ببین.

وی با تأکید براین که باید فکر کنیم که کدام اتاق فکر فتنه 88 و اغتشاشات اخیر را برای کشورمان رقم زده است، تصریح کرد: عده ای با کمال بی بصیرتی می گویند چرا نیرو به سوریه فرستادیم که با اغتشاشات اخیر در کشور خیلی چیزها برای ما روشن شد.

حجت الاسلام ملکی با بیان این که نوک حمله دشمن در حوادث اخیر روحانیت بود، خاطرنشان کرد: ما متوجه شدیم اسلام، انقلاب و تشیع ما روحانیت است و نوک حمله دشمن حمایت های ما در سوریه و عراق بود.

مدیر حوزه علمیه گلستان تصریح کرد: باید نسبت به این هدف ارزشمند محکم و پافشار باشیم و همکاری حوزه های علمیه با بسیج می تواند در همه زمینه ها پوشش کامل داشته باشد.

عضو شورای حوزه علمیه گلستان با بیان این که خوشبختانه در استان یک همکاری و تعامل خوبی میان مجموعه حوزه و بسیج وجود دارد، گفت: باید تلاش کنیم تا این تعامل و همکاری هر روز بیشتر تقویت شود. 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha