شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت ‏الاسلام ایرانی مدیریت حوزه علمیه کرمانشاه

حوزه/ مدیریت حوزه علمیه کرمانشاه گفت: روحانی مهذب کم سواد قابل تحمل هست اما علامه غیر مهذب نه تنها قابل تحمل نیست بلکه مضرات و مفاسدی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، از کرمانشاه، حجت ‏الاسلام ایرانی امروز در همایش یکروزه تبیین طرح جامع تربیتی حوزه های علمیه با حضور مدیران و معاونین تهذیب مدارس علمیه استان که با حضور استاد نریمانی از قم برگزار شد، با اشاره به مضرات حضور استاد غیر مهذب در حوزه های علمیه اظهار داشت: حضور چنین فردی در مسیر تعلیم و تربیت طلاب خسارات جبران ناپذیری را به دنبال دارد.

وی با بیان غنیمت شمردن حضور پر برکت علمای مهذب در حوزه های علمیه و جامعه افزود: برجسته ترین خصلتی که سلف صالح و علمای معاصر دارند صفات اخلاقی است که مورد وثوق و محل اعتماد مردمند.

حجت ‏الاسلام ایرانی با اشاره به اهمیت مباحث ارزشمند تهذیبی در حوزه های علمیه گفت: به هر حال اهمیت تهذیب جای بحث و جدل نداشته و کسی در آن تردید و مخالفتی ندارد.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه در همین خصوص افزود: مسئله تهذیب بسیار مسئله سرنوشت سازی در حوزه های علمیه است و وجه ممیز حوز های علمیه از سایر نهادهای علمی همین تهذیب و اخلاقی اسلامی است. که باید مورد عنایت ویژه قرار بگیرد.

وی با توجه به منافع و محسنات طرح جامع تربیتی حوزه های علمیه افزود: قطعا طراحی صورت گرفته توسط عزیزان در ستاد مبنی بر یک تجربه عینی و عملی است که حقوقش را مد نظر قرار داده اند.

حجت ‏الاسلام ایرانی افزود: همدلی اساتید و طلاب معظم در اجرای طرح جامع تربیتی، منشاء آثار و برکات در آینده درخشان حوزه های علمیه خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha