پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ گرامیداشت شهید نواب صفوی در قم

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین شبیری زنجانی گفت: در زمانی که فلسفه شهادت چندان مطرح نبود نواب صفوی شهادت را افتخاری می‌دانست و با قیام خود پایه‌گذار انقلاب اسلامی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین شبیری زنجانی عصر امروز در مراسم بزرگداشت نواب صفوی در جوار آرامستان وادی‌السلام قم گفت: نواب صفوی شخصیت بسیار جذابی داشت و حتی امروز نیز که در مورد نواب صحبت می‌کنند همه افراد مجذوب او می‌شوند.

وی بیان کرد: نواب صفوی مجمع اضداد بود و وقتی عبادت می‌کرد تصور می‌کردند شخصیتی مقدس است که تنها به عبادت می‌پردازد و وقتی مبارزه می‌کرد همه تصور می‌کردند که او شخصی مبارز است و غیر از مبارزه به چیز دیگری نمی‌اندیشید.

همرزم شهید نواب صفوی گفت: نواب صفوی در برابر افراد مؤمن و مستضعفان حالت خضوع داشت درحالی‌که با مستکبران سخت برخورد می‌کرد و آنها در برابر او خود را می‌باختند.

وی تصریح کرد: نواب برخوردهایش با روسای جمهور بعضی از کشورهای منطقه از موضع عالی و بالا بود و کاری می‌کرد که آنها دنبال نواب بودند.

حجت الاسلام و المسلمین شبیری زنجانی ابراز داشت: در زمانی که فلسفه شهادت چندان مطرح نبود نواب شهادت را افتخاری می‌دانست و با قیام خود پایه‌گذار انقلاب اسلامی بود.

وی ادامه داد: هنوز بخش‌های بسیاری از زندگی نواب ناگفته باقی مانده است و هنوز مردم از ارتباط او با آیت‌الله بروجردی خبر ندارند.

همرزم شهید نواب صفوی گفت: شهید نواب مقید بود که از حدود شرع خارج نشود و می‌گفت آنچه وظیفه است و شرع حکم می‌کند باید انجام دهد.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha