شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ گرامیداشت شهید نواب صفوی در قم

حوزه/ عضو فدائیان اسلام گفت: آنچه امروز جلسه ما را رونق داده است حرکت انقلابی امام (ره) بود؛ امام هویت دینی به ما بخشید و هویت ملی و شیعی را به ما برگرداند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، محمد مهدی عبدخدایی عصر امروز در مراسم بزرگداشت شهید نواب صفوی در جوار آرامستان وادی‌السلام قم به دلایل شهادت اعضای فدائیان اسلام اشاره کرد و گفت: امروز نیز همان مسائل در دنیای غرب و استکبار حاکم است.

وی با بیان اینکه سه نوع استعمار سنتی، نو و فرانو داریم عنوان کرد: درگذشته‌های دور وقتی طایفه‌ای بر کشوری غلبه می‌یافت همه خویشاوندان آنها بر کشور حاکم شدند که به آن استعمار سنتی می‌گویند.

همرزم شهید نواب تصریح کرد: بعد از صنعتی شدن انگلستان، آنها تولید مازاد بر مصرف خود داشتند و از طرفی مواد اولیه نیاز داشتند به همین دلیل کشورهای دیگر را مستعمره خود کردند تا بتوانند تولیدات خود را بفروشند، این نوع استعمار را استعمار نو می‌نامند.

وی ابراز داشت: سومین استعمار، استعمار فرانو است که بعد از جنگ دوم جهانی به وجود آمد و آمریکاها آن را ایجاد کردند.

عبدخدایی بیان کرد: آمریکائی‌ها در جنگ جهانی دوم هیچ خسارتی ندید اما صنایع انگلستان، فرانسه و آلمان به طور کامل نابود شد و در این زمان آمریکایی‌ها به جای اینکه کشورهای دیگر را مستعمره خود کنند اقتصاد کشورها را به خود وابسته کردند و از این طریق به استعمار آنها پرداختند.

وی ادامه داد: وقتی اقتصاد کشورها دست آمریکا باشد آنها هر زمانی که بخواهند کشوری را تحریم می‌کنند.

عضو فدائیان اسلام گفت: امروز هم رئیس‌جمهور آمریکا برای اینکه برای بیکاران کشور خود شغل فراهم کند با عربستان قرارداد فروش اسلحه می‌بندند تا از این طریق عربستان مستعمره آنها شود و پولی را که از طریق فروش نفت کسب می‌کنند به جیب آمریکایی‌ها برود.

وی بیان کرد: یکی از شاهدان شهادت نواب صفوی برای من تعریف می‌کرد که آنها وقتی سوی شهادت می‌رفتند مردانه می‌رفتند گویی که به مراسم شادی می‌روند.

عبدخدایی گفت: نواب قبل از شهادتش آب گرم خواست تا غسل شهادت کند و به یارانش می‌گفت آماده باشید که فاطمه زهرا(س) منتظر ماست.

وی با بیان اینکه نواب و یارانش در شب وفات حضرت زهرا(س) به شهادت رسیدند افزود: نواب قبل از شهادت شروع به خواندن قرآن کرد در حالی یک لحظه صدای ارتعاش در صدایش وجود نداشت.

عضو فدائیان اسلام گفت: شهید نواب خواست چشمانش را نبندند و گفت که می‌خواهد با چشمان باز خدمت حضرت زهرا(س) شرفیاب شود.

وی بیان کرد: آنچه امروز جلسه ما را رونق داده است حرکت انقلابی امام (ره) بود؛ امام هویت دینی به ما بخشید و هویت ملی و شیعی را به ما برگرداند.

عبدخدایی گفت: زمانی رئیس جمهور این سرزمین می‌گفت که این ملت عرضه ساختن چیزی را ندارند درحالی‌که امروز رهبر ما به رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید اگر شما برجام را پاره کنید ما آن را آتش می‌زنیم.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha