پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
طلبه شهید احمد مکیان

حوزه/ کتاب زندگی و خاطرات شهید مدافع حرم احمد مکیان با عنوان «سند گمنامی» عصر امروز در قم رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیین معرفی کتاب «سند گمنامی» که توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم در مورد زندگی‌نامه و خاطرات شهید مدافع حرم و طلبه شهید احمد مکیان تهیه شد امروز همزمان با مراسم بزرگداشت شهید نواب صفوی در جوار آرامستان وادی‌السلام قم برگزار شد.

شهید احمد مکیان یکی از روحانیون و ورزشکاران جوان خوزستانی بود که در شهرک طالقانی ماهشهر دیده به جهان گشود و سپس در خانواده‌ای مذهبی و روحانی در آبادان تربیت یافت، پدر این شهید والامقام از روحانیون معروف آبادان به شمار می‌رود.

این جوان خوزستانی سال 95 برای دفاع از حریم حرم در سوریه به این کشور اعزام شد و پس از نبرد با تکفیری‌ها سرانجام فدایی حضرت زینب کبری(س) و حضرت رقیه(س) شد و نامش به عنوان یکی از شهدای مدافع حرم به ثبت رسید.

شهید مکیان یکی از حافظان قرآن کریم خوزستانی و طلبه مدرسه علمیه امام رضا (ع) قم بود که در سن ۲۱ سالگی و بعد از تحمل ۵ روز جراحت در روز سه‌شنبه ۱۸ خرداد ماه سال 95 برابر با اول ماه مبارک رمضان در سوریه به فیض عظیم شهادت نائل شد.

شهید مدافع حرم مکیان از رزمندگان لشکر فاطمیون بود و به همین خاطر وصیت کرده در کنار همرزمان افغانستانی خود در قطعه ۳۱ مدافعان حرم بهشت معصومه(س) قم به خاک سپرده شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha