پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مراسم خاطره گویی و روایتگری «میدان های زیتون»

فرمانده میدانی عملیات نُبل و الزهرا در سوریه تصریح کرد: در جریان مقابله با تکفیری ها در سوریه شاهد بودیم هرجا شیعیان حضور داشتند، داعشی ها جرأت عرض اندام نداشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سرهنگ اسدالله گنجعلی طی سخنانی در مراسم خاطره گویی و روایتگری «میدان های زیتون» با محوریت عملیات شکست حصر شهرهای نُبُل و الزهرا سوریه به دست رزمندگان مدافع حرم که عصر امروز در حوزه هنری استان قم برگزار شد، اظهار داشت: سال 94 بنابه ضرورت به حلب اعزام شدیم و در بخش العیث واقع در جنوب حلب استقرار پیدا کردیم، ما 20 روز در این منطقه بودیم و درگیری‌های پراکنده ای را پشت سر گذاشتیم.
وی به ترکیب جمعیتی سوریه اشاره کرد و گفت: از کل جمعیت سوریه یک درصد آن را شیعیان تشکیل می دهند که بیشترشان در شهرهای نُبُل و الزهرا اقامت دارند و ما بیشتر آموزش های نظامی را در همین منطقه انجام دادیم، محل استقرار ما یک سوله بود که دو کیلومتر با داعش فاصله داشت و ما نمی توانستیم از سوله خارج شویم چراکه راکت های داعش تا نزدیکی ما می رسید.
فرمانده لشکر عملیاتی 17 علی بن ابیطالب(ع) همچنین افزود: از آنجاکه منطقه نُبل و الزهرا شیعه نشین بود، داعشی نتوانسته بودند آنجا را تصرف کنند، در واقع هرکجا که شیعیان حضور داشته باشند بخاطر عزت و کرامتی که دارند به خودشان اجازه نمیدهند در برابر ظلم تسلیم شوند.
وی افزود: در عملیات نُبل تلفات زیادی به داعشی ها وارد شد البته ماهم برخی از برادرانمان در این عملیات شهید شدند، شهید سراجی و قلی زاده را در همین عملیات از دست دادیم، در مراحل اول عملیات شهید سامانلو هم با ما بودند که بعد شهید شدند.
وی اضافه کرد: شبی که ما منطقه درگیری را تخلیه کردیم داعشی ها به بچه های فارس پاتک زدند و جنازه بعضی از رزمندگان در منطقه مانده بود و به همین خاطر ما چهل نفر را به کمکشان فرستادیم.

این فرمانده دلاور جبهه مقاومت اسلامی ادامه داد: در عملیات پنج شبانه روز درگیری شدید داشتیم و البته ضربه سهمگینی به داعش وارد شد، وقتی شهر نُبل را از دست داعش درآوردیم و وارد شهر شدیم همه مردم از خوشحالی اشک می ریختند و برخی ها پرچم ایران را به همراه داشتند و شهید سجاد روشنایی، در همین عملیات نُبل و الزهرا به درجه رفیع شهادت رسید.
در ادامه مهدی شهدادنژاد از رزمندگان این عملیات به بیان خاطره پرداخت و گفت: برای موفقیت یک عملیات باید اطلاعات دقیقی از شرایط جوی و جغرافیایی منطقه در دست باشد وگرنه آن عملیات به نتیجه نمیرسد به همین خاطر بنده در عملیات نُبل و الزهرا در بخش شناسایی فعالیت میکردم.
وی افزود: برای عملیات معمولاً هفت یا هشت نفر را انتخاب می کردیم و به منطقه دشمن می رفتیم، یک شب که برای عملیات شناسایی رفته بودیم شهید هاشمی هم با ما بود که واقعا حضورش برای رزمندگان موجب قوت قلب بود.
این رزمنده مدافع حرم همچنین به بیان برخی از سختی های عملیات شناسایی پرداخت و عنوان کرد: عملیات شناسایی از خطرناکترین بخش‌های کار بود که وقتی رزمنده ها به این ماموریت می رفتند شهادتین خودشان را می خواندند.
وی ضمن بیان خاطراتی از شهدای مدافع حرم گفت: وقتی شهر نُبل آزاد شد رزمنده های ایرانی آنقدر خوشحال بودند که انگار شهر خودشان است، اخوتی که بین رزمنده‌ها و مردم آزادشده سوریه برقرار شده بود، حقیقتاً مثال زدنی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha