شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کارگاه آموزش فن خطابه در حوزه علمیه همدان

حجت الاسلام هادی پور گفت: حوزه های علمیه و شاگردان مکتب امام صادق(ع) مرزبانان دین هستند و کسی که این وظیفه را بر عهده دارد باید از تمامی مرزهای اسلام دفاع کند و امروز حضور در فضای مجازی و فرهنگ سازی این مساله از نکات مهم به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان حجت الاسلام سامان هادی پور امروز در کارگاه آموزش فن خطابه مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) گفت: یکی از مسائل مهم در فن خطابه انتخاب موضوع مناسب با ویژگی های تازگی، جذابیت و قابلیت انتقال به مخاطب ماست.

وی ادامه داد: یکی از روش های بیان مطلب روش مناسبت پروری است که در این روش سخنران با استفاده  از کلام صاحب مناسبت، سیره و ابعاد گوناگون مناسبت مساله مورد نظر خود را به صورت سخنرانی برای مخاطبان ارائه می کند.

حجت الاسلام هادی پور با اشاره به ضرورت فراگیری مهارت های تبلیغی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مهم مبلغان و طلاب علوم دینی استفاده از راهکار های مناسب برای تبلیغ دین الهی است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت به روز بودن طلاب و مبلغان گفت: طلاب و مبلغان باید از سوژه های نو و جدید استفاده کنند و تبلیغی مطابق نیاز جامعه داشته باشند.

این کارشناس عرصه تبلیغ ابراز داشت: حوزه نباید از جامعه و تکنولوژی عقب بماند، متاسفانه حوزه های علمیه در ورود به عرصه فضای مجازی و تبیین فرهنگ اسلامی این فضاها به خوبی نتوانسته اند فعالیت کنند.

وی در ادامه افزود: حوزه های علمیه و شاگردان مکتب امام صادق(ع) مرزبانان دین هستند و کسی که این وظیفه را بر عهده دارد باید از تمامی مرزهای اسلام دفاع کند و امروز حضور در فضای مجازی و فرهنگ سازی این مساله از نکات مهم به شمار می رود.

وی در پایان گفت: در زمان های قدیم اگر فرزند کسی وارد فضاهایی همچون کوچه و با دوستان نا باب دم خور می شدند خانواده ها نگران فرزندشان می شدند و امروز اگر فردی وبگردی بدون آموزش انجام داد باید نگران او شویم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha