جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حکیمی فر

حوزه/ حجت الاسلام حکمت حکیمی فر، امام جمعه شهر توپ آغاج گفت: نماز جمعه، تركيب تقوا و سياست در جامعه مسلمین است.

امام جمعه شهر توپ آغاج در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: تغييراتى كه در شوراى سياست‏گذارى ائمه جمعه سراسر كشور صورت گرفت و حكم جديدى كه رهبر معظم انقلاب اسلامى در اين‏ باره صادر كردند، زمينه ‏اى مناسب براى توجهى مجدد به اهميت و جايگاه نماز جمعه در كشور است.

ججت الاسلام حکمت حکیمی فر گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامى در حكم جديد خود كه جناب حجت‏ الاسلام آقاى حاج ‏على ‏اكبرى را به رياست شوراى سياست‏گذارى ائمه جمعه منصوب کرده و اعضاى دوره‏ اى جديد شوراى سياست‏گذارى ائمه جمعه را نيز مشخص نمودند، از مسئولان اين عرصه خواستار آن شدند كه ضمن «ادامه و تكميل فعاليت هاى گذشته و افزودن كيفيت در آن و بهره ‏گيرى از نظرات شورا، بر شكوفائى و تأثيرگذارى اين نهاد مبارك رحمانى بيفزايند».

مدیر مدرسه علمیه حضرت امام صادق (ع) شهرستان بیجار افزود: از اين ‏رو شايسته است كه علاوه بر بازخوانى حكم رهبر معظم انقلاب كه چراغ راه مسؤولان جديد شوراى سياست‏گذارى ائمه جمعه خواهد بود، يك بار ديگر به اختصار، برخى از مهم‏ترين نكات و تذكرات رهبر معظم انقلاب در باب امامت جمعه و نماز جمعه را بازخوانى كنيم.

این کارشناس حوزوی به برخی از این نکات و تذکرات اشاره کرد و گفت: رهبرى معظم انقلاب اسلامى از ميان همه‏ عوامل دخيل در موفقيت نمازهاى جمعه و اثرگذارى آن، بر سه عنصر اصلى تأكيد كرده ‏اند: «هرچه تريبون نماز جمعه قويتر و بهتر و صادق ‏تر و مستقيم‏ تر باشد، مردم صادق‏ تر و مستقيم‏ تر و قويتر و مقاوم ‏ترند و در مقابل فشار دشمن، هوشيارتر خواهند بود.».

امام جمعه شهر توپ آغاج تصریح کرد: اين سه عنصر اصلى عبارتند از ۱. قوت در برگزارى نماز جمعه و در منطق و محتواى كارها و محتواى فعاليت‏ها فرهنگى؛ ۲. صداقت با مردم ۳. رابطه‏ى مستقيم‏تر با مردم.

حجت الاسلام حکیمی فر ادامه داد: اميد است كه دوره جديد مسؤوليت‏ ها در اين نهاد مقدس دينى، دوره‏ از خدمت با بركت در نظام اسلامى و حمايت از آرمان‏هاى مقدس ملت ايران باشد.

امام جمعه شهر توپ آغاج با اشاره به اینکه نماز جمعه، تركيب تقوا و سياست است‏، گفت: از منظر اسلامى، نماز جمعه يكى از نهادهاى اصيل و اصلى در نظام اسلامى است.

حجت الاسلام حکیمی فر عنوان کرد: مطابق گزارش‏هاى تاريخى، نهاد نماز جمعه اولين نهادى است كه رسول خدا(ص) هنگام تشكيل حكومت اسلامى آن‏را تأسيس كردند به‏نحوى كه آن ‏حضرت در ابتداى ورودشان به مدينه و شكل‏گيرى حكومت اسلامى، اولين دستور عبادى و سياسى را كه مطرح كردند، حكم نماز جمعه و اقامه‏ى آن بود.

وی افزود: از اين‏جهت است كه رهبر معظم انقلاب اسلامى متذكر شده‏اند: «حقيقتا نماز جمعه در اسلام تركيب عجيبى است؛ از يك‏طرف، توصيه‏ مردم به تقوا و پاكدامنى و اعراض از هواهاى نفسانى است و از طرف ديگر، آگاه كردن مردم از جريانهاى سياسى و توطئه‏هاى دشمنان و نيازهاى دوستان و اوضاع دنياى اسلام است.»(پنجم مردادماه 1381) «اسلام براى نماز جمعه، خيلى اهميت قايل است و من امروز فكر كردم بعضى از رواياتى را كه در باب نماز جمعه هست، بخوانم، تا ببينيد چه‏قدر اين مراسم هفتگى مهم است.

حجت الاسلام حکیمی فر ادامه داد: از قول پيامبر خدا(ص) نقل شده كه فرمود: «من كان يؤمن باللَّه و اليوم الاخر فعليه بالجمعة يوم الجمعة.» يعنى هر كس كه ايمان دارد، در روز جمعه نبايد نماز جمعه را فراموش كند.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha