سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری_ نماز جمعه شهر پردیسان

حوزه/نخبگان حوزه نقش مهمی در آینده اسلام و تحقق تمدن سازی دارند، برای تحقق این امر مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه برنامه های کارگاهی در موضوعات مختلف زبان آموزی بین الملل در مناطق مختلف از جمله پردیسان برگزار خواهد کرد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری سخنران قبل از خطبه های این هفته نماز جمعه شهر پردیسان که ظهر امروز در مصلی امیرالمومنین (ع) این شهر برگزار شد گفت: بیش از چهار دهه گذشته، دنیا شاهد جنگ جهانی بود و در میان، ایران  اعلام بی طرفی  می کند، ولی این اعلام بی طرفی ارزشی نداشت و نهایتا به جای رسید که متفقین، رضا شاه پادشاه ایران را کنار زدند و محمد رضا شاه را جایگزین کردند.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزهای علمیه اظهار داشت: بعد از پایان جنگ جهانی، رهبران قدر سه کشور دنیا در ایران جمع می شوند و کنفرانسی را شکل می دهند، برای اینکه چگونه بتوانند جهان را  براساس برنامه های خود اداره و تنظیم کنند.

 وی افزود: روز ولت، استالین و نخست وزیر انگلیس در آن روز در ایران تصمیم می گیرند، چگونه باید  دنیا را اداره کنند این در حالی است که اصلا شاه ایران از این کنفرانس و حضور این سه نفر در ایران خبر نداشت. 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری با تاکید براینکه این اوضاع آن زمان کشور بود و براساس عقیده همین انسانها، اسلام و دین جایگاه در دنیای آن زمان نداشت، گفت: در جامعه آن روز مردم و دولت ها از نظر تئوریک معتقد بودند دین افیون زندگی و جامعه است و نمی تواند در سرنوشت افراد نقشی ایفاء کند.

مسئول مرکز ارتباط و بین الملل حوزهای علمیه اظهار داشت: نهایتا دنیا چون نتوانست بزرگی اسلام و دین را در زندگی انکار کند، بعد از مدتی به این  اینجا رسیدند که  معتقد شدند دین تنها می تواندبرای برای حل مشکلات زندگی مانند مسائل احساسی و روحی کمک کند و این نگاه به دین در آن مقطع رایج بود.

مدیر مسئول هفته نامه افق حوزه با تاکید براینکه شرایط دنیای اسلام در این زمان با گذشته در عرصه تئوری  قابل مقایسه نیست، افزود: با نگاه به تحولات دنیای امروز، بسیاری از نظریه پردازان و دین شناساسان، مجبورند برای دین ارزش قائل باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری بابیان اینکه در عرصه عمل و میدانی نیز نگاه به  اسلام، بسیار متفاوت تر از گذشته شده است، عنوان کرد: دین در عرصه بین الملل آنقدر قدرتمند شده که اسرائیل را مهار می کند و اجازه قدرت نمایی به این رژیم غاصب را نمی دهد.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزهای علمیه اظهار داشت: در زمانی 6 کشور عربی با اسرائیل جنگیدند همه چیز شان را دادند؛ اما امروز جایگاه  میدانی ایثار، مقاومت و ارزش های دینی در میان جوانان مسلمان به جایی رسیده که اسرائیل در مقابل گروه مقاومت و حزب الله لبنان عقیم می ماند و در این عرصه بحث داعش نیز جای خود دارد و توطئه مختلف در یمن و لبنان  هم از همین حیث می باشند.

مدیر عامل خبرگزاری حوزه افزود: امروز چه در مقام نظر و عمل، دین وارد عرصه جهانی شده، اما آنچه نیاز است، بدانیم و برنامه ریزی کنیم،براساس  آینده اسلام و تحولات آینده دین در دنیا است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری گفت: رهبر معظم انقلاب معتقدند امروز دنیای اسلام در پیچ تاریخی مهمی قرار دارد و شاهد عوض شدن مسیر آینده بشریت می باشیم. در گذشته چون از تحولات دنیا فاصله گرفتیم آن همه بلا برسر اسلام آمد.

وی افزود: اما امروز باید برای آینده اسلام حضور جدی تری در تحولات دنیا داشته باشیم، تا با حضور خود آینده دنیا را به نفع اسلام رقم بزنیم.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزهای علمیه اظهار داشت: اکنون نخبگان حوزه نقش مهمی در آینده اسلام و تحقق تمدن سازی دارند، برای  تحقق این امر مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه برنامه های کارگاهی در موضوعات مختلف زبان آموزی بین الملل در مناطق مختلف  از جمله پردیسان برگزار خواهد کرد.

وی افزود: امید است در آینده نزدیک با همکاری همه نخبگان حوزه شاهد تحولات خوب برای دنیای اسلام در عرصه بین الملل باشیم.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ب IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
    0 0
    40/313