شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سید صدرالدین قپانچی امام جمعه نجف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قپانچی در خطبه های نماز جمعه نجف اشرف از تصمیم آمریکا برای تأسیس ارتش کردی سوری در جهت تأمین امنیت مرزهای سوریه انتقاد کرد و آن را نشانه ی پروژه جدید در تجزیه منطقه دانست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی در خطبه نماز جمعه نجف اشرف گفت: ائتلافات سیاسی حاکی از یک اراده آزاد عراقی است و اینکه ملت ملاک ها را بر اساس میزان راستی آن در طرح مبارزه با فساد می سنجند.

حجت الاسلام قپانچی پیرامون انتخابات عراق گفت: باید انتخابات باید در موعد معین برگزار شود و معتقدیم که تأخیر در انتخابات غیر قانونی و مخالف قانون اساسی است.

امام جمعه نجف اشرف در بخش دیگر سخنان خود، انفجارات اخیر بغداد را که منجر به شهادت و مجروح شدن 114 نفر شد، محکوم کرد و آن را تلاشی برای انتقام از ملت و فشار برای تأخیر در انتخابات و ایجاد درگیری در عرصه سیاسی دانست.

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی از دستگاه امنیتی خواست، نقش اطلاعاتی خود را افزایش داده و گروه های تروریستی پنهان را تعقیب کند و از ملت خواست هرگونه وضعیت مشکوک را گزارش دهند.

وی در بخش دیگری اهانت هنرمند کویتی به ملت عراق را که گفته بود عراق به اندازه کفشش ارزش ندارد، تقبیح کرد و گفت: این اهانت احساسات میلیون ها عراقی را جریحه دار کرد.

همچنین افزود: این اهانت بعد از پیروزی بزرگ بر داعش انجام شد و اگر این ملت نبود، داعش به کویت می رسید و آن را نابود می کرد.

امام جمعه نجف اشرف تصریح کرد: مردم عراق از میلیون ها زائر عرب و غیر عرب استقبال می کند و با صبر و پایداری خود رژیم طاغوت صدام را که به کویت حمله کرد، سرنگون نمود.

وی از دولت کویت خواست که از ملت عراق عذر خواهی کند.

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی اشاره کرد: سازمان ملل متحد 75 میلیون دلار برای باسازی مناطق آزاد شده داده است که به گفته دولت، مناطق آزاد شده نیازمند 100 میلیارد دلار است.

وی افزود: جامعه بین الملل و کشور های عربی باید به مسئولیت خود در قبال عراق که به نیابت از جهان با داعش جنگید، عمل کنند.

امام جمعه نجف اشرف از تصمیم آمریکا برای تأسیس ارتش کردی سوری در جهت تأمین امنیت مرز های سوریه انتقاد کرد و آن را نشانه ی پروژه جدید در تجزیه منطقه دانست؛ چرا که نیرو های ترکیه، عراق و سوریه می توانند از مرز های خود محافظت کنند و هیچ توجیهی برای تأسیس ارتش کردی در منطقه وجود ندارد.

حجت الاسلام قپانچی در خطبه دینی به ساگرد ولادت حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) اشاره کرد و گفت: جایگاه علمی و نقش سیاسی آن حضرت نمونه ای از مخالفت اسلام با محرومیت فرهنگی و سیاسی زنان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha