پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام علی آتش زر

حوزه/ حجت الاسلام آتش زر گفت: بی شک رونق تولید و اشتغال در جامعه به کاهش آسیب های اجتماعی کمک قابل توجهی می کند.

حجت‌الاسلام  سید محمد آتش‌ زر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی ارتباط تنگاتنگی با گرفتارها و مشکلات اقتصادی دارد، اظهار داشت: در حال حاضر در بسیاری از کلان شهرها از جمله قم مساله طلاق و اعتیاد کاملاً جدی است که یکی از راهبردهای مهم برای کاهش این گونه معضلات و آسیب های اجتماعی تلاش در مسیر رونق اقتصادی کشور است.

وی افزود: در کنار این مسایل نباید از بحث حاشیه نشینی که خودش موثر در تشدید اعتیاد و طلاق است غافل شد و عوارض نامطلوب همه این ها در سایه رونق اقتصادی و البته کارهای فرهنگی اثربخش و مداوم قابلیت کاهش و یا رفع شدن دارد.

حجت الاسلام آتش زر همچنین با بیان این که در طرح ها و برنامه های عمرانی باید عدالت محیطی و جغرافیایی محقق شود، گفت: توجه جدی به مسایل و مشکلات مناطق محروم و حاشیه شهرها باعث می شود که تا حدودی از دامنه آسیب های اجتماعی کاسته شود و البته حل کامل این قبیل معضلات نیازمند برنامه بلندمدت و حمایت همه جانبه همه دستگاه ها و نهادهای ذیربط است.

وی خاطرنشان کرد: طبعاً در این راستا دولت یا هر نهاد دیگری که در مسائل فرهنگی هزینه می کند می بایست بودجه مناطق محروم را افزایش دهد تا بتوان به این طریق فعالیت های فرهنگی قوی و تاثیر گذاری را در این مناطق در راستای کاهش آسیب های اجتماعی انجام داد.

۳۱۳/۸

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha