جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر مدرسه انگلیسی که حجاب را ممنوع کرده بود، مجبور به استعفا شد

حوزه/ در پی شکایت های پی در پی والدین دانش آموزان از مدیر مدرسه انگلیسی که حجاب و روزه گرفتن را برای دانش آموزان ممنوع کرده بود، وی مجبور به استعفا از مقام خودش شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از گاردین، شکایت های والدین از مدیر مدرسه ای در انگلستان که قصد داشت حجاب و روزه داری دانش آموزان را ممنوع اعلام کند، سرانجام منجر به استعفای وی شد.

مدرسه ابتدایی سنت استفان در نیوهام، یک مدرسه ابتدایی شناخته شده واقع در شرق لندن هفته گذشته اعلام کرده بود که از این پس دختران مسلمان زیر 8 سال اجازه روسری سر کردن نداشته و دانش آموزان نیز در ساعات درسی حق روزه گرفتن به ویژه در ماه های رمضان و زمان امتحانات را نخواهند داشت. این اعلان جدید مدرسه سبب خشم والدین شده و شکایات متعددی به این مدرسه سبب عقب نشینی مسئولان شد. کار به جایی رسید که رئیس هیات مدیره مدرسه نیز مجبور به استعفا شد.

مقامات مدرسه روز گذشته در پی شکایات والدین در صفحه وب سایت مدرسه در بیانیه ای اعلام کردند: ما با اعضای اجتماعی مدرسه صحبت کرده ایم و هم اکنون درک عمیق تری از مسئله داریم و تصمیم گرفتیم عملکرد درست تری در پیش بگیریم.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما با اعضای جامعه گفتگو خواهیم کرد و آیین نامه را در راستای بهترین منافع فرزندان مان تنظیم خواهیم کرد.

مقداد ورسی دستیار دبیر کل شورای مسلمانان بریتانیا از استعفای مدیر استقبال کرده، با این حال گفت: تصمیم ممنوع سازی حجاب و روزه برای دانش آموزان بدون مشورت با والدین و اعضای جامعه انجام گرفته بود و تنها امور مذهبی اعضای جامعه اسلامی را هدف قرار داده بود. با وجود این استعفا هنوز معلوم نیست که مدیران این مدرسه چه رویکردی در قبال دانش آموزان مسلمان در پیش خواهند گرفت و آیا هنوز تبعیض آمیز عمل خواهند کرد؟

وی در ادامه افزود: ناامیدکننده است که یک مدرسه ابتدایی شناخته شده با این پیشینه قوی آموزشی و اعتبار و آوازه به این شیوه عمل کند. ما امیدواریم تصمیمات آینده با دقت بیشتری گرفته شوند و قبل از هر سخنی با اعضای جامعه مشورت شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha