پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست «ملاقات با مسلمانان» در کلیسای ایالت کالیفرنیا برگزار می شود

حوزه/ گروهی از مسلمانان و مسیحیان شهر لیورمور در ایالت کالیفرنیا، فعالیت های مشترکی برای مبارزه با سوءبرداشت های اجتماعی و اسلام هراسی در جامعه آغاز کرده و در این راستا نشست میان ادیانی «ملاقات و آشنایی با مسلمانان» برگزار می کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از eastbaytimes، نشست میان ادیانی «ملاقات و آشنایی با مسلمانان» فردا در کلیسای مسیحیان مورمون در شهر لیورمور در شهرستان آلامدا واقع در ایالت کالیفرنیای آمریکا برگزار می شود.

گروهی از مسلمانان و مسیحیان در شهر لیورمور، با برگزاری سلسله نشست هایی با عنوان «مسلمان همسایه»، رویدادهایی به منظور گفتگو و مشارکت در راستای مبارزه با سوءبرداشت ها در جامعه علیه مسلمانان برگزار می کنند. این نشست قرار است روز یکشنبه این هفته ، 21 ژانویه در کلیسای عیسی مسیح پیروان آخرت در لیورمور برپا شود.

منیر صفی یکی از برگزارکنندگان این مراسم می گوید: هدف اصلی این نشست آشنایی و ملاقات رو در روی مسلمانان در جمعی امن و دوستانه است. این گامی فراتر از موضع دفاعی خواهد بود و قصد داریم در جامعه بسیار فعال تر عمل کنیم.

صفی درباره زندگی مسلمانان در آمریکا گفت: بسیاری از مسلمانان زندگی سعاتمندانه دارند. حتی پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و آمدن دونالد ترامپ، بسیاری از مردم که برای سال ها در حاشیه زندگی کرده و عکس العملی نشان نمی دادند به سراغ ما آمدند و با ما اعلام همبستگی کردند.

کاریل شیل، میزبان مراسم آشنایی با جامعه اسلامی در کلیسا نیز گفت: هدف این نشست پرورش مثبت اندیشی و درک متقابل میان مردم با پیشینه های مذهبی مختلف است. من تصور می کنم سوءبرداشت ها و سوءتفاهم های زیادی در جامعه به وجود آمده که ممکن است سبب شود ما از هم دوری گزینیم.

وی در ادامه افزود: هدف دیگر ما ایجاد شیوه ای برای مبارزه با زورگویی به دانش آموزان مسلمان و اسلام هراسی در مدارس است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha