پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدیر کل فرق و ادیان سازمان تبلیغات اسلامی کشور

حوزه/ مدیرکل فرق و ادیان سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه تکثرگرایی یکی از چالش های مهم عصر امروز است، گفت: بخواهیم یا نخواهیم، رفتار و کردار ما به‌عنوان فرد مسلمان به نام دین و اهل‌بیت (ع) نوشته می‌شود؛ لذا باید نسبت به اعمال خود توجه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت‌الاسلام احمد حاتمیان، مدیرکل فرق و ادیان سازمان تبلیغات اسلامی کشور در نشستی با شورای هیئات مذهبی و اعضای جمعیت بانوان فرهخیته و فعال در عرصه فرهنگی دینی استان یزد که در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد، از دین اسلام به‌عنوان دینی مبتنی بر عقلانیت یاد کرد و اظهار داشت: نگرش و کارکردی که بر پایه عقلانیت نباشد از اثرگذاری و ارزش لازم برخودار نیست.

وی با اشاره به پیشرفت روزافزون رسانه‌ها به‌ویژه شبکه‌های اجتماعی گفت: در حال حاضر مرزهای جغرافیایی فروریخته و افراد می‌توانند به‌راحتی به انواع اطلاعات دست پیدا کنند.

حجت‌الاسلام حاتمیان از تکثرگرایی به‌عنوان یکی دیگر از چالش‌های پیش روی عصر حاضر یاد کرد و افزود: تکثرگرایی در زمینه‌های مختلف به‌ویژه فرقه‌های نوظهور به‌عنوان یک دغدغه‌های اصلی در عصر حاضر مطرح است.

وی با بیان اینکه در همه ادیان، خرافات و باورهای منحرف از چالش‌های پیشروی آن دین است، خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) می‌فرمود باید تلاش خود را جهت شکست حصار خرافات به‌کار گیریم تا به سرچشمه اسلام ناب برسیم و در این راه باید قربانی دهیم که دعا کنید من قربانی این راه باشم.

این کارشناس ادیان و مذاهب تصریح کرد: مرحوم حکیم می‌فرمود: اگر دو عامل خرافات و توهین در بین مسلمانان نبود آنان با اسلام و فرهنگ اهل‌بیت (ع) جهان را فتح می‌کردند.

مدیرکل فرق و ادیان سازمان تبلیغات اسلامی کشور افزود: بخواهیم یا نخواهیم، رفتار و کردار ما به‌عنوان مسلمان به نام دین و اهل‌بیت (ع) نوشته می‌شود؛ لذا باید نسبت به اعمال خود توجه داشته باشیم.

حجت‌الاسلام حاتمیان افزود: به برکت انقلاب اسلامی ایران تشیع به یک اقتداری در جهان دست پیدا کرده است لذا دشمنان تمام تلاش خود را در جهت از بین بردن این اقتدار به کار گرفته‌اند.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha