پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نشست علمی

حوزه/ معاون ستاد همکاریها گفت: اگر نسبت به تربیت این نسل تلاش کنیم بدون تردید ۲۰ سال دیگر نتیجه اش را برداشت خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، علیرضا رحیمی در نشست مشترک با کارشناسان معاونت تبلیغ حوزه های علمیه اظهارداشت: نگاه آرمانی به تدوین کتب درسی آینده یک ملت را رقم میزند، اگر در خصوص متون درسی و تربیت دانش آموزان ریشه ای تر و پیشگیرانه تر اقدام کنیم بدون تردید نسبت به بروز آفت های آینده پیشگیری کرده ایم.

معاون برنامه ریزی و پژوهشی ستاد همکاری ها گفت: پدیده مبارک همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش در حالی شکل گرفته است که بیش از 13 میلیون دانش آموز و بالغ بر یک میلیون معلم در کشور،نیازمند تامین محتوای آموزشی و تربیتی در تراز تحصیل کرده انقلاب اسلامی هستند. 

رحیمی افزود: اگر نسبت به تربیت این نسل تلاش کنیم بدون تردید 20 سال دیگر نتیجه اش را برداشت خواهیم کرد.

وی بیان داشت: یکی از مطالبات مهم مقام معظم رهبری از حوزه علمیه، حضور فعال، اثربخش و تاثیرگذار در آموزش و پرورش است ، مطالبه ای  که پس از سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری منجر به تشکیل  ستاد همکاریها به ریاست عالی مدیرحوزه های علمیه و وزیر آموزش و پرورش شد  و تا به امروز در راستای مطالبات و منوّیات معظم له پیش رفته است.

رحیمی ادامه داد: از حوزه های علمیه تقاضا داریم از جایگاه حقوقی خود نسبت به مسائل مختلفی که در آموزش و پرورش صورت می گیرد، همانند سایر دستگاهها، مطالبه گری داشته باشد.

وی اظهار کرد: با توجه به سیاست های ارائه شده، ستاد همکاریها آمادگی دارد تا به صورت قانونی و نظام مند، نگاه معاونت تبلیغ و امور فرهنگی و کارشناسان تدوین کتب درسی این معاونت را به صورت یک مولفه معرفی کند و در خصوص اختصاص یک پردیس از دانشگاه فرهنگیان به حوزه علمیه پیگیری های لازم را انجام دهد.

انتهای  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha