شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حضرت زینب

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار گفت: آثار حركت عظيم زينبى، هويدا است و به بركت زينب(س) و قيام مباركش، هم‏چنان بيرق ‏هاى خونين عاشورا به نشانه روز انتقام مظلوم از ظالم، در سراسر جهان افراشته مى‏ شود، زيرا آن حضرت پيام خونين حسين(ع) را به تمام نسل‏ ها و عصرها رساند.

حجت الاسلام حکمت حکیمی فر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، به مناسبت فرا رسیدن سالروز ولادت با سعادت شیرزن دشت کربلا اظهار داشت: پنجم جمادى الاولى روز ولادت باسعادت بانوى قهرمان كربلا، پرچم‏دار نهضت پس از شهادت حسين(ع)، حضرت زينب كبرى(س) است.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار گفت: اين روز را روز پرستار مى‏ نامند و علت نام‏گذارى اين روز به نام «روز پرستار» اين است كه حضرت زينب پرستارى امام زمانش حضرت زين ‏العابدين(ع) و ديگر بيماران و مصيبت ‏زدگان اهل بيت را برعهده داشت، ضمن اين‏كه رسالت مهم نگهدارى و تبليغ از نهضت حسينى را به‏ خوبى انجام داد و با تحمل همه سختى‏ها و ناملايمات، تا آخرين رمق، دين خود را به مكتب و رهبرش ادا كرد.

این کارشناس حوزوی افزود: نكته ‏اى كه لازم است به آن اشاره كنيم اين است كه پرستارى از بيمار يكى از كوچك‏ترين مسؤوليت‏ هاى زينب(س) بود و هرچند پرستارى وظيفه سنگين و ارزشمندى است و پرستار متعهد بايد با صبر و حوصله، تحمل هر نوع ناملايمات براى انجام خدمتش بنمايد و چنين كارى از عهده هر كس برنمى‏ آيد، ولى با اين حال مقام زينب کبری(س)، آن‏قدر والا و عظيم است كه او را پرستار نهضت و انقلاب حسينى بايد بناميم، زيرا اين پرستارى به مراتب مهم‏تر و سرنوشت‏ سازتر از پرستارى بود.

حجت الاسلام حکیمی فر عنوان کرد: زينب (س) نقش نگهدارى از قيام خون‏ بار حسينى را بر عهده داشت كه قطعاً اگر او اين بار را بر دوش نمى‏ گرفت، بسيار دشوار بود كه نهضت ابى‏ عبد‏الله(ع) به مردم اعلام و ابلاغ گردد و شايد بدون اسارت خاندان رسول‏ الله و پيش‏تازى زينب(س) در رسوا نمودن هيأت حاكم و تبليغ او از انگيزه قيام برادرش، يزيديان به هدف پليد خود نائل مى ‏آمدند و نام رسول‏ الله(ص) را نه تنها از مناره‏ هاى مساجد، بلكه از تاريخ، پاك و محو مى‏ كردند و اين بود نيت شوم آنان.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار گفت: زينب(س) با مجاهدت و قيام شجاعانه خويش در برابر زورگويان و هم‏چنين فريب‏ خوردگان زمانش، آن‏چنان از قيام حسين(ع) دفاع كرد كه تا قيام رستاخيز، همانند او نه در مردان و نه در زنان، وجود ندارد و اين نام جاودان و مقدس براى هميشه با عظمت بايد برده شود.

وی تاکید کرد: آثار حركت عظيم زينبى، هويدا است و به بركت زينب(س) و قيام مباركش، هم‏چنان بيرق ‏هاى خونين عاشورا به نشانه روز انتقام مظلوم از ظالم، در سراسر جهان افراشته مى‏ شود، زيرا آن حضرت پيام خونين حسين(ع) را به تمام نسل‏ ها و عصرها رساند.

حجت الاسلام حکیمی فر عنوان کرد: در اينجا نتيجه‏ اى كه مى ‏خواهيم از اين مطالب بگيريم اين است كه علت نامگذارى روز ميلاد با سعادت حضرت زينب(س) به روز پرستار به‏ خاطر دو وجه است؛ اول اینکه تجليل از مقام شامخ و شخصيت والاى حضرت زينب(س) است كه باعث الگوسازى در جامعه مى‏ شود و دوم اینکه تقويت روحيه زينب ‏گونه در ميان پرستاران و تقدير و تشكر از زحمات و نقش پرارزش پرستار در جامعه.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha