جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علی خادمی - مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به در پیش بودن ایام‌الله دهه فجر گفت: روحانیون و مبلغان باید از فرصت تبلیغی دهه فجر استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی پیش از ظهر امروز در جمع روحانیون مبلغ، با اشاره به در پیش بودن ایام‌الله دهه فجر، بر ضرورت استفاده از فرصت تبلیغی این ایام تأکید کرد.

وی با بیان اینکه فرصت ایام‌الله دهه فجر را به منظور تبلیغ و تعمیق محتوایی فرهنگ دینی مغتنم می‌شماریم، افزود: انقلاب اسلامی با الهام از آموزه‌های دینی و با بهره‌گیری از پایگاه‌های مذهبی همچون مساجد، حسینیه‌ها، جلسات خانگی مذهبی با محوریت و پیشگامی روحانیون تحت زعامت مرجعیت عالی شیعه شکل گرفت، ازاین‌رو تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی مهم‌ترین رسالت روحانیون در دهه فجر است.

حجت‌الاسلام خادمی اعزام مبلغان دینی در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی را یکی از برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی دانست و گفت: مبلغان دینی به منظور گرامیداشت ایام دهه فجر و یاد و خاطره شهدای گران‌قدر و تبیین اهداف و دستاوردهای انقلاب اعزام می‌شوند .

وی به سرفصل‌های تبلیغی روحانیون اعزامی در ایام‌الله دهه فجر اشاره کرد و اظهار داشت: جهت بهره‌مندی از این ایام مبلغان در راستای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی، تبیین اندیشه‌های امام راحل ، بیان احکام دینی و شرعی، برگزاری گفتمان دینی در مدارس با موضوع انقلاب اسلامی از برنامه‌های مبلغان اعزامی است .

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی همچنین اقامه نماز جماعت، آگاهی بخشی و بصیرت افزایی پیرامون نظام مقدس جمهوری اسلامی، پیاده کردن منویات مقام معظم رهبری و پاسخگویی به سؤالات و شبهات شرعی را از دیگر سرفصل‌های تبلیغی مبلغان اعزامی در دهه مبارک فجر عنوان کرد .

وی به نقش روحانیان در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز یکی از وظایف مبلغان روشنگری در زمینه‌های مختلف و بیان واقعیت‌ها است زیرا دشمنان با انواع شبکه‌های ماهواره‌ای، ابزارهای گسترده رسانه‌ای سعی در ایجاد تفرقه و شکاف از طریق مسائل فرهنگی و عقیدتی بر ضد ارزش‌های اسلامی دارند .
حجت‌الاسلام خادمی تصریح کرد: روحانیان و مبلغان در تحقق آرمان‌های امام راحل (ره) و ارزش‌ها و اهداف انقلاب اسلامی و منویات مقام معظم رهبری نقش مهمی دارند همچنان که همواره در طول تاریخ این قشر پاسدار دفاع از آرمان‌های انقلاب بوده‌اند که آن‌ها می‌توانند جهت صدور پیام انقلاب فرصت را مغتنم شمرده و استفاده کنند

وی تصریح کرد: امروز مبلغان وظیفه خطیری دارند؛ زیرا بیش از هر زمانی باید با شگردهای روز دنیا و ابزار مدرن امروز به دشمن میدان ندهند تا جوانان و نوجوانان ما را از ارزش‌ها و آرمان‌های اصیل اسلامی دور کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: روحانیان اعزامی با یاری هیئت‌امنای مساجد و هیئات مذهبی و افراد متدین در شهرها و روستاها مجالس سخنرانی تشکیل می‌دهند و درزمینهٔ عقاید، اخلاق، تاریخ اسلام، احکام شرعی، آداب معاشرت اسلامی و دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی روشنگری می‌کنند که این بسیار باارزش است.

وی اظهار داشت: نقش این مجالس در تقویت دین‌داری، شبهه‌زدایی، امیدبخشی و آگاهی آفرینی و تحکیم و عدالت و اخلاق و تجدید حیات دینی جامعه و در یک سخن در اقامه معروف‌ها و کاهش منکرات قابل انکار نیست.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha