پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام صفی خانی

حوزه/ حجت الاسلام صفی خانی گفت: دنیای امروز، دنیای تهاجم فرهنگی و مبارزه در میدان جنگ نرم است، از این رو اگر بخواهیم در شرایط ویژه امروز بهترین بازدهی را داشته باشیم باید خود را به ابزارهایی مطمئن نظیر نماز و فرائض دینی مجهز کنیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام موسی صفی خانی ظهر امروز در دیدار با ائمه جماعات مساجد شهرستان قزوین، ضمن اشاره به نقش روحانیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی، اظهار داشت: آسیب های اجتماعی و مشکلات فرهنگی یکی از معضلات بسیار مهم در جامعه است و حضور مؤثر و نقش روحانیون در ترمیم وضعیت فرهنگی برای کشور بسیار مهم است و در استان قزوین  باید تلاش شود از ظرفیت روحانیت وائمه جماعات مساجد  در جهت توسعه فرهنگی استفاده شود.

وی افزود: روحانیت، سرمایه بزرگی برای نظام اسلامی و جامعه است و باید از این جایگاه مراقبت شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قزوین ادامه داد: روحانیون همواره در میان مردم بوده و منتقل کننده مسائل و مشکلات مردم هستند.

حجت الاسلام صفی خانی به نقش مساجد وکانون های فرهنگی اشاره کرد و بیان داشت: اگر نظارت در مجموعه فعالیت‌های مساجد و کانون‌های فرهنگی رخ دهد، شاهد رشد و اعتلای این کانون‌ها خواهیم بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قزوین تصریح کرد: با توجه به اینکه رسانه‌های دیجیتال امروزه از اقبال بیشتری در نسل جوان برخوردار است باید تلاش شود تا در مساجد نیز در این راستا فعالیت‌هایی صورت گیرد، چراکه حضور نسل جوان در مساجد سبب مصونیت آن‌ها از آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

وی افزود: آنچه که نیاز است تا در کانون‌های واقع در مساجد به جد دنبال شود فراهم کردن زمینه لازم جهت استفاده از ظرفیت جوانان و ورود هنر به مساجد است، چراکه هنر خود می تواند عللی برای جلب نسل جوان جامعه به مساجد  باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قزوین خاطرنشان کرد: دنیای امروز، دنیای تهاجم فرهنگی و مبارزه در میدان جنگ نرم است، از این رو اگر بخواهیم در شرایط ویژه امروز بهترین بازدهی را داشته باشیم باید خود را به ابزارهایی مطمئن نظیر نماز و فرائض دینی مجهز کنیم .

حجت الاسلام صفی خانی به موضوع تهاجم فرهنگی در جامعه که از سوی دشمنان نظام جمهوری اسلامی صورت می گیرد اظهارکرد:  تهاجم فرهنگی سبب شده است که جوانان ما تمایلی برای ازدواج نداشته باشند و همین امر باعث کاهش آمار ازدواج و افزایش آمار طلاق در جامعه شده است و این مهمترین بلا و مشکلات کنونی جامعه ماست که باید برای حل این مشکلات باید به فکر چاره اساسی باشیم..

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha