جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمد علی سالاری-رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی

حوزه/ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان ‌شمالی اطاعت از مقام معظم رهبری را وظیفه شرعی دانست و گفت: شبهه افکنی برای ولایت‌فقیه نشان از بی‌عقلی و دشمنی مطرح کنندگان آن است.

حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: هرگونه شبهه افکنی برای ولایت‌فقیه نشان از دشمنی و یا بی‌عقلی مطرح کنندگان آن است چراکه اطاعت از مقام معظم رهبری وظیفه شرعی همگان است.

وی با اشاره به موضوع ولایت و ولایت‌پذیری، تصریح کرد: پیامبر رحمت(ص) در پاسخ به سؤالی که ولایت چیست، فرمودند: «ولایت دو کلمه است و آن، گوش دادن به فرمان ولی و اطاعت‌پذیری و پیروی کردن است».

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان ‌شمالی با بیان اینکه همه بخش‌های توسعه یافته کشور بر پایه نعمت ولایت است، گفت: اگر نعمت ولایت نبود کشور و نظامی مبتنی بر ولایت نیز وجود نداشت.

وی با بیان اینکه بهترین نوع حکومت، ولایت‌فقیه است، افزود: بر اساس دین اسلام در زمانی که امام معصوم حضور نداشته باشد، باید از ولایت‌فقیه تبعیت کرد ازاین‌رو هرگونه شبه افکنی نشانه بی‌عقلی است.

حجت‌الاسلام سالاری تصریح کرد: حکومت جمهوری اسلامی ایران بر پایه ولایت‌فقیه است ازاین‌رو اگر فردی اعتقادی به آن نداشته باشد، قبول مسئولیت و گرفتن حقوق در این نظام بر وی حرام است.

وی گفت: ایران با رهنمودهای مقام معظم رهبری اکنون در رأس قرارگرفته و همین امر سبب شده تا دشمنان نظام علیه ایشان توطئه‌چینی کنند، بنابراین مردم در برابر این نوع توطئه‌ها هوشیار باشند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌ شمالی اظهار داشت: ایران با داشتن نعمت رهبری از بسیاری دست‌اندازی‌های دشمنان در امان است ازاین‌رو باید با پیروی از ولایت‌فقیه به مردم خدمت کنیم.

وی با بیان اینکه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نزدیک است، افزود: ضرورت دارد مسئولان دستاوردهایی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی حاصل‌شده را برای مردم تبیین کنند.

حجت‌الاسلام سالاری با اشاره به اینکه ولایت‌فقیه نعمت عظيمي است كه به دست امام رضوان‌الله عليه بنیان‌گذاری شد و به دست مقام معظم رهبري آبياري و پرورش داده شد؛ گفت: نعمت‌هاي ديگر هرقدر بزرگ باشد در قبال اين نعمتي كه می‌تواند سعادت ابدي و بي‌نهايت بيافريند در حكم صفر است.

وی خاطرنشان کرد: ما بايد اين نعمت عظيم الهي را به ياد مردم بياوريم كه بدانند چقدر بايد شكر اين نعمت را بجا بياورند، و يكي از فوايدش اين است كه آدم وقتي به عظمت يك چنين نعمتي پي‌مي‌برد تحمل كمبودها و كاستي‌ها كه از لوازم طبيعي اين جهان است برايش خيلي آسان می‌شود.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha