پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام زرینه

حوزه/ مدیر جدید مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بویین زهرا با حضور امام جمعه این شهرستان معارفه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام محمد همایون زرینه ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر جدید حوزه علمیه امام صادق (ع)  خواهران شهرستان بوئین زهرا به اهمیت علم آموزی در نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت:  همه تحولاتی که در دنیا و جای‌جای میهن اسلامی حادث می‌شود، همگی از مراکز علمی نظیر مدارس علمیه، دانشگاه ها به ثمر می‌رسد و نوعاً کسانی در این عرصه موفق می‌شوند که اعتماد به نفس داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه علم، لازمه اصلی اعتماد به نفس در جامعه است، افزود:  طلاب مدارس علمیه علاوه بر علم باید اخلاق حسنه  هم داشته باشد تا بتواند از علم خود در راه صحیح استفاده کند.

امام جمعه بویین زهرا ادامه داد: امروز در این برهه تاریخی توطئه‌ها بسیار بیشتر و پیچیده تر از گذشته است؛ بنابراین علم و اخلاق در جامعه بیشتر ترویج داده شود.

تولیت مدرسه علمیه بویین زهرا خاطرنشان کرد: وظیفه شما اساتید تربیت این فرزندان است که به خوبی از علم برخوردار شوند و علم اندوزی کنند و به آنها بیاموزیم که به دنبال مدرک گرایی نباشند و معلومات خود را بالا ببرند، چرا که خورشید علم غروب ندارد و هرچه علم جامعه ما بالا برود رشد و تعالی نیز بالاتر می‌رود.

استاد حوزه علمیه خواهران بویین زهرا خاطرنشان کرد: اگر علم و دین در کنار هم قرار گیرند، موفقیت حاصل می شود.

حجت الاسلام زرینه بیان د اشت: علم آموزی باید همراه با کسب تقوا باشد؛ چراکه تنها از این طریق ارزش های اسلامی از گزند دشمنان مکتب اسلام مصون می ماند.

امام جمعه بویین زهرا با بیان اینکه امروز در تحصیل علم و ادب و اخلاق احساس نیاز می کنیم، تصریح کرد: جنگ همان جنگ است، فقط سلاح آن سلاحش عوض شده و  امروز طلاب حوزه های علمیه باید در سنگر علم و دانش ادامه دهنده راه شهیدان باشند.

وی اظهار کرد: امروز وظیفه جوانان ما درس خواندن است، چه آنها که در حوزه هستند و چه آنها که در دانشگاه هستند، همه باید کمر همت به تحصیل ببندند.

حجت الاسلام زرینه ادامه داد : انسان می تواند با علم و آگاهی به مقام بالایی برسد و از آنطرف بدون علم هم انسان می تواند افول نماید.

خاطرنشان می شود: در این مراسم ضمن قدردانی از تلاشهای مدیر سابق این مدرسه، سمانه احمدی به عنوان مدیر جدید مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بویین زهرا منصوب شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha