سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
طلاب وروحانیون حوزه علمیه قزوین

حوزه/ جمعی از طلاب، اساتید و روحانیون حوزه علمیه قزوین در پاسخ به سخنان یکی از مسئولان در نقد معصوم، بیانیه ای صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، جمعی از طلاب و روحانیون استان قزوین در پاسخ به سخنان یکی از مسئولان ارشد دولت بیانیه ای صادر کردند که بدین شرح است:

بسم الله الرحمن ارحیم

 انا لله وانا الیه راجعون

چندی پس از انتخابات ریاست جمهوری با نهایت ناباوری شاهد بودیم که آقای رئیس جمهور در جشن پیروزی انتخاباتی خود مبنای ولایت و حکومت امیرالمومنین (ع) را در نظر و انتخاب مردم دانسته و مومنین و شیعیان را در بهت و حیرتی عجیب فرو برد، بهت و حیرت از این باب که این سخنان نه از زبان ناآگاهان و معاندان اسلام که از شخصی صادر می شود که لباس روحانیت بر تن داشته و خود را منتسب به حوزه های علمیه می داند.

مردم شریف ایران اسلامی ایشان را انتخاب کردند تا در سرزمین شیعیان امیرالمومنین (ع) و ولایت فقیه خدمتگزار دین و خدمتگزار مردم باشد، نه اینکه جهت خوش آیند برخی جریان های سیاسی وولایت مولای مظلومان را زیر سوال برده ومبنای الهی ولایت حضرت رادر معرض تردید قراردهد.

هنوز این سخنان عجیب وباورنکردنی را به فراموشی نسپرده ایم که با اندوه و تاسف فراوان سخنان سنگین دیگری از زبان ایشان که در محضر قرآن کریم سوگند یاد کرده تا پاسدار قانون اساسی ومذهب رسمی کشور باشد به گوشمان رسید که (مادرزمان حکومت معصوم هم نقد داریم ونقد همیشه مفید است.

ایشان جهت تشویق مردم به نقد مسئولان  وشخصیت ها رفتار مردنادان ومنافقی را مثال می زند که مقابل رسول خدا (ص) می ایستد وسوال می کند ..

جناب آقای روحانی

فارغ از این که در زمان رسول خدا چنین منافق گستاخی وجود داشته یا نه، با شما سخن ها داریم. چگونه در شاهد گفتار خود واین که نقد در هر زمانی خوب است به رفتارمرد بی ادبی استناد می کنید که به رسول خدا توهین می کرد.مگر نشنیده اید که خداوند متعال در قرآن کریم فرموده است فَلْیَحْذَرِ‌ الَّذِینَ یُخَالِفُونَ عَنْ أَمْرِ‌هِ أَنْ تُصِیبَهُمْ فِتْنَةٌ أَوْ یُصِیبَهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ(پس باید کسانی که امر خدا را مخالفت می‌کنند و از آن روی می‌گردانند بترسند که مبادا به فتنه‌ای بزرگ (تسلط سلطان جور) یا عذاب دردناک دیگر (مانند قتل و اسارت) گرفتار شوند.

جناب آقای روحانی

هرچند نقد غیر معصوم و کسانی که در معرض خطا واشتباه هستند مورد پذیرش ماست؛ اما نمی دانیم شمایی که به استناد عملکردتان در سال های گذشته کمترین ظرفیت نسبت به پذیرش نقد در کارنامه خود دارید و در قصه پر غصه برجام تمامی منتقدین خود را به جهنم حواله داده اید و آنها را مشتی بی سواد و بی شناسنامه خطاب کردید چگونه سخن از نقد به میان می آورید.

جناب آقای روحانی

لااقل از گذشتگان درس عبرت بگیرید و جهت دستیابی به برخی از اغراض سیاسی و سرپوش نهادن بر کم کاری های اقتصادی و فرهنگی از ارئه نظرات شاذ و غیر قابل قبول در حوزه اعتقادی خودداری کنید و ولایت و عصمت معصومین را بازیچه اغراض سیاسی قرار ندهید.

ما طلاب ،اساتید وروحانیون حوزه علمیه قزوین ضمن تفکیک معترضین اخیر به کسانی که مطالبه به حق داشتند و کسانی که فتنه گر و اغتشاشگر بودند به صراحت می گوییم که مطالبه گران به حق دیروز وامروز به شما وناکارآمدی اقتصادی دولت شما اعتراض داشته ودارند –پس صدای مظلومیت آنها را بشنوید.

جناب آقای روحانی

 شاید فهم مشکلات معیشتی برای شما وبرخی همکاران رفاه طلبتان دشوار باشد وتا حدی که جامعه شناسان وروانشناسان اجتماعی وتحلیل گران را دعوت به واکاوی علل وعوامل وقایع اخیر نموده اید اما فهم این واقعیت ها برای جامعه طلبگی که جزیی ازمردم ودر میان مردم هستند بسیار آسان وبدیهی است.

رئیس جمهور در محضر الهی توبه کنید واز پیشگاه معصومین (علهیم السلام ) وملت صبور وبزرگوار ایران –مردمی که عزیزان خود را فدا کردند تا اسلام عزیز واین کشور اسلامی پا برجا بماند وگامی در جهت جبران گذشته بردارید ودر پیشگاه الهی به مردم قول دهید که به جای ادامه سیاسی کاری های گذشته مشغول کاروخدمت صادقانه به مردم شوید.

والسلام علی من التبع الهدی 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha