جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آزمون حفظ و مفاهیم قرآنی

حوزه/ رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از تمدید مهلت ثبت‌نام در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم تا ششم بهمن ‌ماه سال جاری خبر داد.

حجت‌الاسلام محمد صالحی نیا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی اظهار داشت: زمان ثبت‌نام در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم به دلیل درخواست‌های مکرر فعالان قرآنی استان، به مدت 6 روز و تا 6 بهمن ماه جاری تمدید شد.

وی با بیان اینکه زمان ثبت‌نام در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم از 18 آذرماه امسال آغاز شده بود، افزود: تاکنون یک هزار و ٤٥٠ نفر فعال قرآنی از این استان در سایت www.quranedu.ir  ثبت‌نام کرده‌اند.

حجت‌الاسلام صالحی نیا با بیان اینکه فعالان مؤسسات هفت شهرستان استان برای شرکت در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: تعداد ثبت‌نام کنندگان در بجنورد ٥٧٠ نفر، شیروان ٢٣٠ نفر، اسفراین ١٥٨نفر، فاروج ١٣٧نفر، گرمه ١٢٣ نفر، جاجرم ١٢١ نفر مانه و سملقان ٩٢ نفر و راز و جرگلان ١٩ نفر است.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی تصریح کرد: موسسه قرآنی بقیة‌الله بجنورد به مدیرمسئولی مدینه قاسمی با ٢٧٤ نفر بیشترین ثبت‌نام کننده را در بین مؤسسات قرآنی استان دارد.

وی اظهار داشت: این آزمون در موضوعات «حفظ قرآن کریم»، «ترجمه و مفاهیم قرآن کریم»، «معارف اهل‌بیت (ع) و انس با قرآن کریم» و در ٢٤ رشته حفظ از یک جزء تا حفظ کل قرآن کریم، مفاهیم قرآن کریم، معارف اهل‌بیت (ع)، مفاهیم نهج‌البلاغه، مفاهیم صحیفه سجادیه و مفاهیم خطبه فدکیه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام صالحی نیا با بیان اینکه آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم، 10 اسفندماه سال جاری در خراسان شمالی برگزار می‌شود، افزود: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری و مشارکت مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورش برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: استان خراسان شمالی دارای ٦٥ موسسه فرهنگی قرآن و عترت فعال است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha