پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
همایش سلامت

حوزه/ اولین همایش کارگاهی آموزش سلامت و ارتقاء بهداشت جسم و روان صبح امروز با حضور ۱۵۰ طلبه از شهرستان های رباط کریم، نسیم شهر، پرند و شهرستان های غرب استان تهران در سالن همایش سازمان آموزش و پرورش شهرستان رباط کریم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، در ابتدای این همایش حجت الاسلام والمسلمین محمدی نژاد امام جمعه شهرستان رباط کریم در سخنان کوتاهی با اشاره به اهمیت سلامت روح و جسم در پیشرفت علمی و معنوی افراد، اظهار داشت: طلاب و روحانیون از همان ابتدای دوران طلبگی باید نظم را بیاموزند و در حوزه نیز آموزش هایی پیرامون سلامت و توجه ویژه به بهداشت جسم و روان به آنان داده شود.

وی با تقدیر از برنامه های مرکز خدمات حوزه های علمیه استان تهران در زمینه ارتقاء بهداشت، گفت: یکی از برنامه هایی که مرکز خدمات به تازگی شروع کرده است، آموزش سلامت و پیشگیری بیماری ها به طلاب حوزه های علمیه می‌باشد که جای آن در دروس حوزه خالی بود.

امام جمعه شهرستان رباط کریم خاطر نشان کرد: طلاب و روحانیون حاضر باید به توصیه‌های ائمه اطهار(ع) که در مباحث سلامت بدن و روح و جسم انسان وارد شده است عمل نمایند و آن سخنان را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی افزود: یکی از برنامه‌های دینی و عبادی که بدان سفارش شده است زود خوابیدن در شب است. توصیه شده است زود بخوابید تا در سحرگاه به راحتی بیدار شوید و نماز شب بخوانید یکی از مواردی که در این سفارش مورد توجه قرار گرفته و از منظر پزشکی نیز به اثبات رسیده، این است که شب زنده داری صحت بدن و جسم و نشاط و سلامتی روح و روان را به دنبال دارد.

گفتنی است در این همایش حجت الاسلام والمسلمین نوروزی، نماینده مردم شهرستان های رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی، جناب آقای رفیعی رئیس آموزش و پرورش شهرستان رباط کریم، حجت الاسلام والمسلمین محمدی‌نژاد امام جمعه شهرستان رباط کریم، و حجت الاسلام والمسلمین طاهری نیا مدیر محترم حوزه علمیه امام خمینی رباط کریم حضور داشتند.

انتهای پیام   313/42

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha