پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
بیماران

حوزه/ حجت‌الاسلام سلطانیان حضور مشاوره دینی را در روند بهبود و درمان بیماران، بسیار مؤثر دانست و گفت: رسالت مجموعه نسیم مهر این است که پس از پاسخگویی به مسائل شرعی، اخلاقی و دینی، در راستای آنان فعالیت کند

حجت الاسلام سعید سلطانیان، روحانی و مبلغ دینی نهاد رهبری علوم پزشکی اصفهان  که در دفتر «نسیم مهر» بیمارستان الزهرا(س) اصفهان مستقر است، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رسالت مجموعه نسیم مهر این است که پس از پاسخگویی به مسائل شرعی، اخلاقی و دینی، در راستای آنان فعالیت کند که به گفته پزشکان و مدیران بیمارستان، اقدامات روحانیون طرح نسیم مهر بسیار خوب و مثمرثمر برای بیماران بوده است.

وی با اشاره به تعامل سازنده پزشکان و روحانیون عنوان کرد: در برخی از موارد پزشک می خواهد که روحانیون با بیماران صحبت کنند؛ مثلاً بیماران صعب العلاج که نسبت به زندگی ناامید می‌شوند و مشکلاتی برای خانواده آنان ایجاد می‌شود، آنان بعضاً سؤال می‌کنند چرا من بیمار شدم؟ یا چرا مبتلا به سرطان هستم؟ و اینکه آیا خدا به من ظلم کرده یا من را دوست دارد؟.

حجت‌الاسلام سلطانیان حضور مشاوره دینی را در روند بهبود و درمان بیماران را بسیار مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: پس از بررسی میزان رضایت بیماران، مشخص شد که شکایات از پزشکان افزایش یافته و غالب شکایت‌ها در مورد برخورد پزشک است؛ یعنی ارتباط خوبی بین پزشک و بیمار شکل نگرفته است؛ به همین دلیل جلساتی با حضور مسئول کمیته اخلاق، مدیر و معاونت آموزشی بیمارستان برگزار و مقرر شد که در کلاس‌های روزانه دانشجویان علوم پزشکی بیمارستان، درس اخلاق حرفه ای توسط روحانیون طرح نسیم مهر برای آنان تدریس شود. 

 وی گفت: پیشنهاد می‌کنم با توجه به ضرورت حضور روحانیون در مجموعه های اداری و درمانی، مسئولان از حضور روحانیون در این مجموعه‌ها حمایت کنند تا مشکلات مردم برطرف شود؛ برای مثال بیماران نیازمند همواره به دفتر نسیم مهر مراجعه می‌کنند و ما آنان را به دفتر مددکاری بیمارستان معرفی می‌کنیم و تلاش می‌شود تا به نوعی از نیازمندان دستگیری شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha