جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مرحوم آیت الله شالی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: آیت‌الله ضیاءآبادی و علمای دیگری نظیر مرحوم آیت‌الله ابوترابی، آیت‌الله مظفری، آیت‌الله باریک ‌بین و مرحوم آیت‌الله شالی از ستارگان درخشان در شهر دارالمؤمنین هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت فقیه انقلابی به نقش ارزشمند علما و فضلای این شهر پرداخت و گفت: حوزه علمیه قزوین علمای ارزشمندی را تربیت و به کشور تقدیم کرده که یکی از این علما مرحوم آیت الله موسوی شالی است که هنوز در مورد ابعاد شخصیتی این عالم فرهیخته به خوبی  پرداخته نشده است.

وی افزود: مرحوم آیت الله موسوی شالی نگاه ویژه ای به مدارس علمیه استان داشتند که به همراه مرحوم آیت الله باریک بین توانستند به خوبی این مدارس را برای طلاب و روحانیون، احیاء و بازسازی نمایند.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: امروز در این شهر عالمان و فضلای ارزشمندی وجود داشته که باید ابعاد زندگی و مبارزاتی وی برای آحاد جامعه به خصوص نسل نوجوان و جوان تبیین شود.

وی یکی از کارهای ماندگار ستاد بزرگداشت فقیه انقلابی را چاپ کتاب این شخصیت دانست و گفت: در این چند سال اخیر کتاب هایی در رابطه با بعد مبارزاتی و حوزوی مرحوم آیت الله شالی به آن پرداخته کافی نشده و باید اعضای این ستاد بتوانند کتاب هایی در رابطه با سبک زندگی این شخصیت برجسته حوزوی و انقلابی به چاپ رسانده و در اختیار نسل جوان ما قرار گیرد.

مدیر حوزه علمیه قزوین به اهمیت رسانه در شناساندن این علما در جامعه پرداخت و گفت: امروز رسانه ها به خصوص صدا وسیما می تواند با ساخت مجموعه های مستند از این شخصیت ها و علمای دیگر، ابعاد زندگی آنان را به خوبی به تصویر بکشد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی تصریح کرد: آیت‌الله ضیاءآبادی و علمای دیگری نظیر مرحوم آیت‌الله ابوترابی، آیت‌الله مظفری، آیت‌الله باریک ‌بین و مرحوم آیت‌الله شالی از ستارگان درخشان در شهر دارالمؤمنین هستند.

مدیر حوزه علمیه قزوین با تأکید بر الگوگیری طلاب از سبک زندگی این علما، خاطرنشان ساخت: طلاب و اساتید حوزه علمیه قزوین باید بیش از همیشه با سبک زندگی حوزوی این شخصیت های برجسته نظیر مرحوم آیت الله موسوی شالی بیش از پیش آشنا شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha