پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محمد حسنی

حوزه/ محمد حسنی از ارسال یک هزار و ۴۰۸ اثر از ۳۳۸ نفر به دبیرخانه چهارمین جشنواره شعر اشراق خبرداد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، محمد حسنی، پیش از ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه که با موضوع چهارمین جشنواره بین المللی شعر اشراق«ویژه طلاب» که در مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی در قم گفت: هنر شعر به دلیل کارکرد عمومی، روشن، ظریف و اغنائی که در ترویج مفاهیم دینی داشته، توانسته دارای جایگاه خاصی در حوزه و حوزویان و حتی علما پیدا کند.

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم افزود: دلیل دیگر آن ارتباط وسیع علما و مراجع و حوزیان است،  به همین دلایل جشنواره شعر اشراق دارای چنین جایگاهی مهم در حوزه است.

وی افزود: بر همین اساس از اول شهریوماه فراخون مقاله عمومی شد و این فراخوان تا پایان مهر ماه ادامه داشت و به دلیل استقبال خوب شاعران حوزوی از ارسال مقالات، زمان فراخوان برای چند روز تمدید شد و در این مدت یک هزار و 408 اثر از 338 نفر به دبیرخانه شعر اشراق رسیده است.

حسنی با اشاره به شاخصه های این جشنواره گفت: از جمله شاخصه های این دوره، رشد کمی شرکت کنندگان است، دلیل این حرف این است در دوره اول 110 طلبه شاعر و در دور دوم 230 نفر و در دور چهارم 338 شاعر طلبه شرکت کردند، این نشان از رشد کمی جشنواره است.

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه افزود: از دیگر شاخصه ها،  توسعه جغرافیایی جشنواره شعر اشراق در مناطق شیراز، گنبد، قم و سوریه و بین المللی بودن آن، تحقق مفهوم حوزه انقلابی درحوزه شعر و مهارت افزایی برگزیدگان بعد از پایان جشواره است.

وی افزود: در حوزه شعر معتقدم حوزه انقلابی است و این نشان از رشد حوزه و حوزویان در این حوزه انقلابی است.

۴۰/۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha