جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رضایی تبلیغات اسلامی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: برنامه بسیاری از این شبکه‌ها ترویج خانواده‌های بی‌سامان و لجام‌گسیخته، عادی‌سازی خیانت همسران به یکدیگر، عادی جلوه دادن روابط جنسی دختر و پسر پیش از ازدواج است.

حجت الاسلام و المسلمین احمد رضایی در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» از بیرجند با اشاره به آسیب های موجود در جامعه، بیان کرد: آسیب های اجتماعی که به تعبیر بعضی از اندیشمندان، حاصل و معلول مستقیم انقلاب صنعتی هستند و در اکثر جوامع وجود دارد.

وی ادامه داد: آن چه جوامع مختلف را در این مورد از هم متفاوت می سازد، نوع نگرش این جوامع به علل به وجود آورنده آسیب ها و راهکارهای اصلاح و بهبود آن است.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه ورود آسیب های اجتماعی در همه جوامع یکسان نیست و بر اساس فرهنگ های مختلف، آسیب ها نیز متفاوت است، افزود: منطقه جغرافیایی خاص، وضعیت اقتصادی مردم، وضعیت فرهنگی واقعیت خانوادگی این عوامل می تواند در نوع آسیب ها متفاوت باشد.

وی افزود: گسترش حاشیه نشینی، فاصله طبقاتی، تجمل گرایی، این عوامل باعث بروز و پیدایش آسیب های اجتماعی می شوند که باید همواره مورد توجه قرار گیرند.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به عوامل پیدایش آسیب های اجتماعی اظهار کرد: عوامل فردی مانند موقعیت سن  و جنس افراد می تواند درپیدایش آسیب های اجتماعی موثر باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین عوامل محیطی اعم از آب هوایی هر منطقه، زندگی شهری ویا روستایی آن ها می تواند در بروز آسیب ها نقش داشته باشند.

* عدم توجه به آموزه های دینی سبب بروز آسیب های اجتماعی می شود

حجت الاسلام رضایی اظهار کرد: توجه نداشتن خانوادها به آموزهای دینی، ضعیف بودن روابط عاطفی در میان اعضای خانواده، پائین بودن موقعیت اجتماعی فرد در برخی مواقع باعث بروز آسیبهای اجتماعی می شود.

* بیکاری مهمترین عامل پیدایش آسیب‌های اجتماعی

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین عوامل پیدایش آسیب های اجتماعی بیکاری است، افزود: فقر ومشکلات اقتصادی، دوستان ناباب، محیط، تربیت نادرست، فضای مجازی نیز هر کدام می توانند در بروز آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی بسیار تاثیرگذار باشند.

حجت الاسلام رضایی اظهار کرد: سازمان تبلیعات اسلامی ازسال  ۱۳۸۸ به حوزه آسیب های اجتماعی ورود پیدا کرد و عوامل که در پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی مؤثر است را برای بکارگیری از سوی اقشار تاثیر گذار، مبلغین و مبلغات به دیگر استان های کشور ارسال و ابلاغ کرد.

وی با اشاره به بیانات رهبری نسبت به آسیب های اجتماعی بیان کرد: این مقام فرزانه از سال ۱۳۹۴به طور جد ورود پیداکردند  و در بیانات خود فرموده اند: «20 سال کار خود را دیر آغاز کرده ایم».

حجت الاسلام رضایی افزود: این سخن نشان دهنده این است که باید پیش از این در حوزه مبارزه با آسیب های اجتماعی ورود کرده و اکنون نیز نباید از هیچ تلاشی دریغ کنیم.

وی بیان کرد: اگر بتوانیم  چهار نیاز اصلی جوانان شامل تحصیل، اشتغال، ازدواج  و مسکن را برطرف کنیم، مانع بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی خواهیم شد.

* فضای مجازی بستر بروز آسیب های اجتماعی است

حجت الاسلام رضایی بیان کرد: همچنین فضای مجازی بستر بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی بوده که باید مورد توجه مسئولان دولتی، غیر دولتی و همچنین مردم قرار گیرد.

* جوانان تحت تأثیر تربیتی فضای مجازی هستند

وی با بیان اینکه امروز رفتار جوانان تحت تأثیر فضای مجازی شکل می‌گیرد، گفت: در گذشته نهاد خانواده به عنوان اولین نهاد تربیتی و سپس آموزش ‌و پرورش، نقش مؤثر و اساسی در تربیت و شکل‌دهی شخصیت افراد بر عهده داشد که امروزه کم رنگ شده است.

حجت الاسلام رضایی بیان کرد: در جامعه کنونی، خانواده‌ها در سبد فرهنگی خود با شبکه‌های ماهواره‌ای، فضای مجازی، رسانه‌های مدرن روبرو هستند که هرکدام بخشی از فرایند تأثیرگذاری در خانواده را هدف قرار داده است.

وی بیان کرد: برنامه بسیاری از این شبکه‌ها ترویج خانواده‌های بی‌سامان و لجام‌گسیخته، عادی‌سازی خیانت همسران به یکدیگر، عادی جلوه دادن روابط جنسی دختر و پسر پیش از ازدواج است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha