پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کرسی نظریه پردازی

حوزه/ نخستین کرسی نظریه‌پردازی در حوزه علمیه خراسان شمالی ويژه وظايف حوزويان در عرصه خدمات اجتماعي با حضور مدير كل سازمان تبليغات اسلامی، مديركل اوقاف و امور خيريه و مدیر حوزه علمیه استان، مدیران مدارس علمیه و کارشناسان نهادهاي فرهنگی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، نخستین کرسی نظریه‌پردازی در حوزه علمیه خراسان شمالی پیش از ظهر امروز با حضور مديركل سازمان تبليغات، مديركل اوقاف و امور خيريه، مدیر حوزه علمیه استان، مدیران مدارس علمیه و کارشناسان نهادهاي فرهنگی برگزار شد.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی در این نشست گفت: يكي از نيازهاي ضروري حوزه علميه مهارت افزایی خدمات تبلیغ و توجه ويژه به تبلیغ نوین است.

حجت‌الاسلام و المسلمین حجت سالاری مکی با بیان اینکه طلبه باید روحيه نقد سازنده همراه با ارائه طرح و ايدهاي موثر داشته باشد تا در دنيايي كه تنوع خدمات گوناگون سعي در رقابت با همديگر دارد حرفهاي مبنايي خود را در روشهاي جديد به جامعه هدف ارائه كند، اظهار داشت: قطعا وقتي طلاب و كساني كه كار ميداني تبليغ را انجام مي دهند با روحيه نقد سازنده مجموعه ها را كمك كنند رشد اتفاق مي افتد.

وی با اشاره به اینکه طلبه جوان ما باید بتواند بیاید و حرفش را بزند، افزود: قطعاً طلبه‌هایی که در میدان و فعال فرهنگی هستند چه‌بسا گاهی به خاطر عدم اشراف به شرايط و امكانات نقدش ناقص باشد باشد، اما باید بتواند بیاید و حرفش را بزند.

شايان ذكر است در اين نشست هشت نفر از مبلغين و طلاب جوان به ارائه نظرات خود پرداختند كه موضوعاتي از قبيل: اهتمام به ارائه مباحث اعتقادی قابل فهم مخاطب، تبیین احکام کاربردی با توجه به زوایای پويا و متفاوت فقه ، به روز بودن طلاب در مسائل سیاسی، مسلط بودن طلاب در مباحث مربوط به ولایت‌فقیه، ساده زیستی روحانیون مخصوصاً روحانیونی که داراي مسئوليت هاي اجتماعي هستند، یکرنگی، همدلی و وحدت در بحث کار فرهنگی و قدرت تحمل یکدیگر، انصاف در توزیع مدیریت‌های فرهنگی و بهره‌مندی از برکات کار فرهنگی و تبلیغی، توجه مسئولين فرهنگي به مددکاری اجتماعی، فرهنگی طلاب جوان از جمله نظرات و پيشنهادات بود.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha