سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حسین ملانوری

حوزه/ روحانیت شیعه از آغاز تا کنون، دائما در مسائل سیاسی و اجتماعی جامعه حضور جدی داشته و در صحنه های مختلف نقش آفرین بوده و هیچگاه از مسائل سیاسی و اجتماعی خارج نبوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام حسین ملانوری در جلسه ماهانه هیئت شهدای روحانی و طلبه منطقه رفسنجان و انار که در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) زنبیل آباد قم برگزار شد، گفت: روحانیت شیعه از آغاز تا کنون، دائما در مسائل سیاسی و اجتماعی جامعه حضور جدی داشته و در صحنه های مختلف نقش آفرین بوده و  هیچگاه از مسائل سیاسی و اجتماعی خارج نبوده است.

مدیرکل فرق وادیان معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه با بیان اینکه  بعضی افراد همیشه در تلاش هستند تا حضور روحانیت را زیر سؤال ببرند و به همین دلیل در گذشته به قصد تخریب روحانیت هجمه ای علیه حوزه شروع شده بودافزود: در آن زمان که این حرکت شروع شد، مرحوم علامه امینی در اولین حرکت اقدام به نوشتن کتاب «شهدا الفضیله» در پاسخ به همین شبهه و هجمه کرده است.

وی عنون کرد: نمونه ای از این حضور جدی روحانیت را می توان در عصرهای مختلف مانند دوره صفوی و قاجار، دید که علما به عنوان کسانی که دربار پادشاهی از آنها پیروی می کند، حضور جدی دارند و به نقش آفرینی می پردازند.

حجت الاسلام ملانوری گفت: زمانی که فتحعلی شاه قاجار مورد هجمه دشمنان قرار می گیرد، شاه ایران از مرجعیت شیعه علامه کاشف الغطاء کمک می گیرد  و مرجعیت شیعه با حضور به موقع در صحنه سیاست توطئه دشمنان خارجی را خنثی می کند.

مدیرکل فرق و ادیان معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه با بیان اینکه در طول 8 سال دفاع مقدس روحانیت توانست، سد محکمی در مقابل دشمنان ایجاد کند به حوزه انقلابی اشاره کرد و گفت: داشتن زندگی مجاهدانه، روحیه جهادی و انقلابی، آگاه به زمانه، بصیرت  و پیروی از ولایت فقیه، عمل به دین و پیروی از سنت پیامبر(ص) و عمل به وظیفه از نشانه های انقلابی بودن و حوزه انقلابی است.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسین IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
    0 0
    با سلام بسیار عالی تشکر ویژه