چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امام جمعه چالوس

حوزه/ امام جمعه چالوس با بیان این که متأسفانه فضای مجازی امروز به تهدیدی برای جامعه و همچنین فضای خانواده ها شده است، گفت: بسیاری از آسیب های اجتماعی از بستر همین فضاهای مجازی شکل می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمد مهدی راشدی نوری، امام جمعه چالوس امروز در نشستی با خبرنگاران که با موضوع فضای مجازی برگزار شد، به اهمیت فضای مجازی اشاره کرد و گفت: به دلیل دغدغه ها و نگرانی از تهدید ها و فرصت هایی که در فضای مجازی وجود داشت رهبر معظم انقلاب دستور تأسیس شورای عالی فضای مجازی را صادر کردند.

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی های خود همواره بر ضرورت ساماندهی فضای مجازی تأکید کردند، افزود: دغدغه های ایشان در این خصوص نشان می دهد که فضای مجازی نیازمند مدیریت، کنترل و نظارت بیشتری دارد.

حجت الاسلام راشدی با اشاره به این که اگر مدیریت صحیح بر روی فضای مجازی صورت نگیرد برای جامعه خسارت های بسیاری در پی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: در فتنه های سال 88 و همچنین حوادث اخیر کشور نقش فضای مجازی بسیار پررنگ بود.

امام جمعه چالوس با بیان این که دشمنان از فضای مجازی برای رسیدن به اهداف و توطئه های شوم خود علیه انقلاب و نظام اسلامی استفاده می کنند، گفت: امروز دشمن به صورت شبانه روزی علیه نظام و آرمان های انقلاب تبلیغ می کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمن با سوء استفاده از فضای علیه انقلاب و نظام اسلامی شایع سازی و سیاه نمایی می کند، افزود: در همین اغشاشات اخیر معاندان از فضای مجازی علیه توطئه و فتنه علیه انقلاب استفاده کردند.

حجت الاسلام راشدی با بیان این که متأسفانه امروز بخش مهمی از جامعه ما به این فضای مجازی وابسته شده اند، خاطرنشان کرد: باید به گونه ای مدیریت شود تا از ظرفیت این تکنولوژی روز در جهت تقویت نظام، انقلاب و پیشرفت کشور بهره گیری شود.

امام جمعه چالوس با بیان این که مدیریت صحیح فضای مجازی از آسیب های این فضا علیه کشور کاسته خواهد شد، بیان داشت: متأسفانه دشمنان و بدخواهان انقلاب از همه فرصت ها برای ضربه زدن به انقلاب استفاده می کنند که باید هوشیار باشیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه برخی ها در فضای مجازی به دنبال ایجاد ذهنیت نادرست، شایعه پراکنی و  تخریب افکار عمومی هستند، خاطرنشان کرد: با مدیریت صحیح فضای مجازی ضمن جلوگیری از سوء استفاده دشمن از توهین، تهمت و شایعه پراکنی نیز جلوگیری شود.

وی با بیان این که متأسفانه فضای مجازی امروز به تهدیدی برای جامعه و همچنین فضای خانواده ها شده است، تصریح کرد: بسیاری از آسیب های اجتماعی از بستر همین فضاهای مجازی شکل می گیرد.

امام جمعه چالوس با اشاره به این که فضای مجازی موجب کاهش روابط خانوادگی شده است، خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب و نظام اسلامی تلاش می کنند با گسترش چنین فضاهایی بنیان خانواده را در جامعه اسلامی سست و متزلزل کنند.

حجت الاسلام راشدی با بیان این که فضاهای مجازی به تهدیدی جدی برای کانون گرم خانواده ها تبدیل شده اند، تصریح کرد: علیرغم فرصت هایی که می تواند تکنولوژی روز برای جامعه ایجاد کند، متأسفانه بسیاری از روابط خانوادگی را دچار خدشه کرده است.

امام جمعه چالوس با اشاره به این که مجموعه ای که مدیریت آن در داخل کشور نیست می تواند برای کشورمان تهدیدی جدی محسوب شود، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت های داخلی و بومی که قابل کنترل و مدیریت صحیح هستند استفاده شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که وقتی سررشته چنین فضاها و نرم افزارهایی در خارج از مرزهای کشور است و مدیریتی بر روی آن وجود نخواهد داشت، گفت: نمی توان تنها با بستن و فیلتر کردن شبکه های مجازی به رفع مشکلات و معضلات موجود امیدوار بود؛ بلکه باید فرهنگ استفاده صحیح از این فضاها در جامعه ما نهادینه شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha