جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمدی قایینی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین محمدی قایینی گفت: تقوا و پرهیزگاری مساله ای اکتسابی است که با وراثت به کسی نمی رسد و رسیدن به کمال نیازمند زحمت فراوان و پشتکار است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدی قایینی استاد درس خارج حوزه علمیه همدان شب گذشته در درس اخلاق مدرسه علمیه زنگنه همدان گفت: آن چیزی که سبب کرامت آدمی می شود تقوا و درست کاری است.

وی با اشاره به آیه شریفه «يا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْناکُمْ مِنْ ذَکَرٍ وَ أُنْثي‏ وَ جَعَلْناکُمْ شُعُوباً وَ قَبائِلَ لِتَعارَفُوا إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاکُمْ إِنَّ اللَّهَ عَليمٌ خَبيرٌ» تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن کریم گرامی ترین افراد را پرهیزگاران معرفی کرده است.

استاد حوزه علمیه همدان با اشاره به زندگی علمای ربانی خاطرنشان کرد: درس خواندن در حوزه علمیه یک فضیلت بزرگ است؛ اما آنچه که سبب کرامت آدمی می شود تقوا و پرهیزکاری انسان ها است.

وی در ادامه افزود: یکی از بزرگ ترین اشتباهات بشر این است که جایگاه دنیوی خود را کرامت تلقی می کنند؛ اما هر چیزی که انسان در دنیا دارد به سبب عطای پروردگار جهانیان است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی قایینی اظهار داشت: تقوا و پرهیزگاری مساله ای اکتسابی است که با وراثت به کسی نمی رسد و رسیدن به کمال نیازمند زحمت فراوان و پشتکار است.

وی در ادامه ابراز داشت: در این دنیا هر کس با شرایط خاصی آزمایش می شود، یکی به واسطه مال فراوان و دیگری به واسطه فقر و تنگدستی به همین سبب نباید انسان ها را از روی نعمت های الهی قضاوت کنیم.

وی در پایان گفت: طلاب باید نسبت به نعمت های الهی همچون استعداد و هوش خدادادی شاکر خداوند متعال باشند و نباید این مساله برای آنها سبب بروز صفات رزیله ای همچون غرور و خود برتر بینی شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha