جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مسلمانان انگلستان یک «نهاد ضدتروریستی» جدید راه اندازی کردند

حوزه/شورای مسلمانان بریتانیا، بزرگترین سازمان اسلامی این کشور که میزبان همایش «مساجد ما، آینده ما» در لندن بود، با تاکید بر بی حاصل بودن قوانین ضدتروریستی دولت، یک سازمان جدید در این باره راه اندازی کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی، مسلمانان انگلستان یک نهاد ضدتروریستی جدید ایجاد کردند. شورای مسلمانان بریتانیا، بزرگترین سازمان اسلامی این کشور، میزبان همایش «مساجد ما، آینده ما» که روز گذشته در لندن برپا شده بود، با تاکید بر بی حاصل بودن تلاش های دولت برای مبارزه با تروریسم، یک نهاد ضدتروریستی جدید ایجاد کردند.

ایجاد یک سازمان جدید به منظور مبارزه با فعالیت های تروریستی یکی از نکات کلیدی مورد بحث مطرح شده در گردهمایی مساجد بود.

به گفته هارون خان دبیرکل شورای مسلمانان بریتانیا، این سازمان جدید قرار است بر پایه گفتمان در جوامع اسلامی سرتاسر انگلستان فعالیت داشته باشد و در ماه بهار آغاز به کار می کند.

خان دراین باره به خبرنگاران گفت: امسال این پروژه را آغاز خواهیم کرد که در واقع یک تمرین ملی گوش فرا دادن به حرف های مردم است و قرار است در 10 شهر مختلف سرتاسر انگلستان آغاز به فعالیت کند. ما نشست هایی برگزار می کنیم و به سخن اجتماعات درباره تاثیر قانون ضدتروریستی دولت از جمله قانون جلوگیری و اثرات آن گوش می دهیم و سعی داریم بفهمیم چه چیز در حقیقت برای مبارزه با تروریسم لازم و تاثیرگذار است.

خان در ادامه گفت: آن ها وظیفه دارند امنیت مردم را تامین کرده و ما را به عنوان شهروندان این کشور در امان نگه دارند، اما براساس گزارش هایی که می شنویم سیاست های دولت کارآمد نبوده و خبرهای زیادی در این باره به گوش می رسد.

گفتنی است قانون «جلوگیری»، یکی از قوانین ضدتروریستی تصویب شده توسط دولت انگلستان است که بر اساس آن مدارس و مراکز تحصیلی در انگلستان وظیفه دارند هر گونه فعالیت افراط گرایی را به دولت گزارش دهند. این قانون دائما مورد انتقاد مسلمانان انگلستان قرار داشته و به گفته مردم افراط گرایان واقعی را معرفی نمی کند و اکثرا کسانی برای بازجویی فرستاده می شوند که هیچ ارتباطی با تروریسم ندارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha