جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
احتمال تعطیلی سفارت رژیم صهیونیستی در دوبلین قوت گرفت

حوزه/درحالی که ایرلند در میان کشورهای اروپایی بیشترین گرایش را به سمت فلسطین دارد، روزنامه های اسرائیلی از احتمال تعطیلی سفارت رژیم صهیونیستی در دوبلین خبر دادند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از irishtimes، احتمال تعطیلی سفارت اسرائیل در دوبلین، پایتخت جمهوری ایرلند وجود دارد.

در حالی که ایرلند یکی از کشورهای اروپایی با بیشترین گرایش به سمت فلسطینیان محسوب می شود و رژیم صهیونیستی از این مسئله ناراضی می باشد با این حال بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی علت تعطیلی احتمالی سفارت را در این کشور کمبود بودجه اعلام کرده است.

در اوایل ماه جاری، وزارت خارجه اسرائیل اعلام کرد که پس از مذاکرات بودجه با وزارت امور مالی، برنامه ریزی قصد بستن 7 ماموریت دیپلماتیک در سه سال آینده را  دارد، در این بیانیه اعلام نشده که کدامین مراکز اسرائیل در جهان تعطیل خواهند شد.

 

تیرگی روابط ایرلند و اسرائیل

سفارت رژیم صهیونیستی در سال 1996 در دوبلین تاسیس شده و از آن زمان تاکنون تنش های زیادی میان این رژیم و دولت ایرلند سبب تیره شدن تدریجی روابط گردید. یکی از دلایل این تیرگی روابط دو جانبه حمله به نیروهای ایرلندی سازمان ملل متحد در جنوب لبنان توسط نیروهای شبه نظامی صهیونیستی بود.

در سال 2010، دولت ایرلند یک مقام سفارت اسرائیل به اتهام استفاده موساد از گذرنامه های جعلی ایرلندی برای ترور یک عضو ارشد حماس در دوبی اخراج کرد. اسرائیل حاضر به رد یا تایید دخالت خود در ترور محمود المبحوه در هتلی در دوبی نشد اما به گفته پلیس امارات متحده عربی ماموران سازمان جاسوسی موساد با استفاده از 32 پاسپورت جعلی از جمله 8 پاسپورت متعلق به شهروندان ایرلندی در این عملیات تروریستی شرکت کرده بودند.

در این میان احتمال به رسمیت شناخته شدن «دولت فلسطین» توسط ایرلند می تواند دلیل نهایی تیرگی روابط آن ها محسوب شود و به نظر می رسد حتی احتمال این اقدام دولت دوبلین خشم صهیونیست ها را برانگیخته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha