جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نهاد اسلامی در استرالیا از روند اسلام ستیزی سیاستمداران انتقاد کرد

حوزه/ راتب جنید دبیر فدراسیون شوراهای اسلامی استرالیا، با ابراز نگرانی نسبت به تبعیض علیه جامعه اسلامی، اقدامات سیاستمداران را از دلایل اصلی این نگرانی دانست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از sbs، دبیر فدراسیون شوراهای اسلامی استرالیا، بزرگترین نهاد مدنی اسلامی در این کشور، نسبت به گسترش روند اسلام ستیزی در استرالیا ابراز نگرانی کرده و اقدامات سیاستمداران را از دلایل اصلی دانست.

راتب جنید دبیر این شورا گفت: تاریخچه سرکوب و هدف قرار دادن اقلیت ها در استرالیا به گذشته های دور بازمی گردد و جای هیچ گونه شکی نیست که اکنون مسلمانان در نوک هدف حملات قرار دارند. نزدیک به دو دهه است که یک روند آشکارا و مشخص از کلیشه های منفی نگرانه و تبعیض آمیز علیه جامعه اسلامی در استرالیا به راه افتاده است.

دکتر جنید در ادامه سخنانش گفت: این فضای جدید جامعه استرالیا سبب شده مسلمانان احساس ناامنی و ترس داشته باشند و خودشان را طرد شده تصور کنند.

وی گفت: استرالیا بایستی پیش از آنکه خیلی دیر شود و راه بازگشتی باقی نمانده باشد، ناتوانی ها در فضای اجتماعی در راستای تبعیض را تشخیص داده  و راه حلی برای رفع آن ارائه دهد. تا زمانی که ما حاضر نباشیم به وجود نژادپرستی در جامعه اذعان کنیم قادر نخواهیم بود با این مسئله روبرو شده و تبعیضی را که بسیاری از اقلیت ها به ویژه مسلمانان با آن ها روبرو  هستند برطرف سازیم.

دکتر جنید در ادامه مشکل اسلام ستیزی را در رهبری جامعه دانسته و گفت: تا زمانی که رهبران سیاسی جامعه پا پیش نگذاشته و این طرز برخورد را محکوم نکرده یا بعضی از آن ها دست از اسلام ستیزی برندارند این معضل در جامعه باقی خواهند ماند.

وی در ادامه افزود: ما سیاستمدارانی داریم که در اجتماعات اسلام هراسی و راست افراط گرا شرکت می کنند و با اظهار آشکارای نظرات ضداسلامی، ترس و نگرانی را در جوامع اسلامی ترویج می دهند. تقریبا هر روز یک داستان منفی از مسلمانان در سایت های خبری و رسانه های ملی به چشم می خورد.

لازم به ذکر است براساس گزارش دانشگاه چالرز استوارت درباره «اسلام هراسی در سال 2017 در استرالیا»، سطح نگران کننده ای از اسلام هراسی در سطوح نهادها و افراد در این کشور به چشم می خورد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    0 0
    من یک مسلمانم،ولی از برخورد و ستیز مسلمانان،با افرادی که غیر از اعتقادات خودشان همچون (بهاییان،دراویش،افراد همجنسگرا یا ترنسکشوال،ایزدی ها،جامعه فمینیسم و کلا زنان و آزادیهای فردی و اجتماعیشان)را دارند،بیزارم،و به هر ملت و فردی که از اسلام و مسلمان بیزار باشد صد درصد حق میدهم،چرا که مولایم علی،میفرمایند چیزی را که برای خود نمیپسندی برای دیگران نیز مپسند