سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام حمید بهرامپور

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه علمیه سفیران هدایت بیجار گفت: یکی از آسیب های گسترش فرقه های جعلی و ضاله، اختلال در امنیت فرهنگی جامعه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کردستان، حجت الاسلام حمید بهرام پور صبح امروز در جمع طلاب مدرسه سفیران هدایت بیجار که به منظور آشنایی و معرفی فِرَق ضالّه فعال در کشور و راه کارهای مقابله با آنان برگزار شد، اظهار داشت: یکی از تهدیدهای نرم افزاری که می تواند بنیان های هویتی جامعه و چارچوب های وحدت ملی را تضعیف نماید، افزایش مصادیق فِرقه های ضاله و عرفان های نوظهور است، که مقابله با آن مستلزم تعامل و هم اندیشی ساختارها و ارگان های متعدد است.

معاون تهذیب مدرسه علمیه سفیران هدایت بیجار گفت: یکی از آسیب های گسترش فرقه های جعلی و ضاله، اختلال در امنیت فرهنگی جامعه است و لذا مهم ترین مؤلفه چالش زای امنیت فرهنگی، تنوع ابزار و روش های تهاجم نرم است.

این کارشناس حوزوی ادامه داد: پيروان راستين پيامبر(ص) کسانی هستند كه از هر گونه تحريف، تغيير، بدعت و انحراف از اصول تعليماتی آن، در امان مانده و در همان گروهی باقی ماندند که پیامبر به آن مبعوث شد؛ به همين جهت در حديثی که از آن حضرت نقل شده، فرموده اند: «و الذى نفسى بيده لتفرقن هذه الامة على ثلاثة و سبعين فرقة كلها فى النار الا فرقة" وَ مِمَّنْ خَلَقْنا أُمَّةٌ يَهْدُونَ بِالْحَقِّ وَ بِهِ يَعْدِلُونَ‌" و هذه التي تنجو من هذه الامة/ سوگند به آن كس كه جانم بدست او است اين امت به هفتاد و سه فرقه تقسيم مى‏شوند كه همه در دوزخند جز يك گروه كه خداوند در آيه «و مِمَّنْ خَلَقْنا أُمَّةٌ ... »به آنها اشاره كرده است، تنها آنها، اهل نجاتند».

حجت الاسلام بهرامپور در ادامه با بیان اینکه اهل ضلال كه در مقام اضلال مؤمنين كوشش دارند بر چند قسم هستند، گفت: يك قسم آنان با تبليغات سوء، آنان را به دين خود دعوت مي كنند، مثل تبليغات مسيحى‏ ها و بهائي ها و ساير فرق ضالّه؛ قسم دیگر القاء شبهات در دين اسلام مي كنند تا مسلمين در اسلام شك كنند و از اسلام بيرون روند و لو به دین و آئین آنها در نيايند و قسم سوم نیز میان مسلمانان ايجاد اختلاف می کنند تا ضعف مسلمین زياد و قدرت آنها كم گردد تا بتوانند بر آنها مسلّط گردند،

وی افزود: قسم های دیگری نیز وجود دارد که به تطميع دنيوى از مال و ثروت، ترويج معصیت ها، تشويق بر قبايح و اشاعه فحشاء در بين اهل اسلام پرداخته تا مسلمین را مشغول به امور بیهوده از لهو و لعب و لغويات کنند تا از تحصيل علم و كمال و عبادت، آنها را باز دارند.

حجت الاسلام بهرام پور ادامه داد: در یک تقسیم بندی کلی می‌توان فرقه های معنوی و عرفانی فعال در ایران را به سه دسته تقسیم کرد که دسته اول، عرفان‌هایی همچون اوشو، سای بابا و ... هستند که مدعی دین جدیدی می باشند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه سفیران هدایت بیجار تصریح کرد: گروه دیگر، عرفان‌های غیر دینی، همانند عرفان جادو ، عرفان ساحری و ... هستند که در داخل کشور برخی فریب تبلیغات آنان را خورده اند و گروه آخر، عرفان هایی همچون صوفیه، کابالا و ... می باشند که منشأ دینی از اسلام،‌مسیح و یهود دارند.

حجت الاسلام بهرام پور با اشاره به اینکه علمای شیعه یکی از موانع اصلی دشمنان اسلام برای فرقه سازی هستند، ابراز داشت: اگر علما و روحانیون در این زمینه دقیق عمل کرده و آگاهی و اطلاعات مثمر ثمری از اهداف و فعالیت های این فرقه ها را به جامعه و مردم معرفی نمایند، بسیاری از فرقه های ضالّه بی شک در رسیدن به برنامه های خود شکست خواهند خورد.

معاون تهذیب مدرسه علمیه سفیران هدایت بیجار در پایان افزود: می توان با تقویت مراکز دینی، تقویت فرهنگ و اقتصاد مردم، افزایش سطح آگاهی مردم، ارائه الگوهای مناسب دینی به جامعه و... به مقابله با این فِرَق ضالّه پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha