جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آغاز پذیرش حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه خواهران مازندران از پذيرش طلاب خواهر همزمان با سراسر کشور از ۳ بهمن ماه سال جاری خبر داد.

خانم فاطمه هدایتی معاون آموزش حوزه علمیه خواهران مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران بیان کرد: بانوان علاقمند به تحصیل علوم دینی و اسلامی با مدرک سیکل، دیپلم یا بالاتر می توانند در حوزه علمیه خواهران ثبت نام  کنند.
 وی با بيان اينکه ثبت‌نام از متقاضيان ورود به حوزه‌هاي علميه خواهران به صورت اينترنتي انجام مي پذيرد، تاکید کرد: با آغاز زمان ثبت نام، متقاضيان مي‌توانند با مراجعه به پايگاه اينترنتي www.whc.ir ضمن دريافت دفترچه راهنماي پذيرش و خريد کارت ثبت نام، نسبت به ثبت نام اقدام نمايند.
وي تصريح کرد:در شيوه ديگر پذيرش، داوطلبان با مراجعه به واحدهاي آموزشي سطح 2  و  سه، ضمن دريافت دفترچه راهنماي پذيرش و کارت ثبت نام ، اقدام کنند.
معاون آموزش حوزه علمیه خواهران مازندران ادامه داد: پذیرش داوطلبان ورود به مقطع عمومی سطح دو، بدون آزمون کتبی است و سوابق تحصیلی داوطلبان(معدل کل) به عنوان معیار سنجش سطح علمی بوده و برای هر یک از رشته های تحصیلی داوطلبان با مدرک دیپلم، ضریب خاصی در نظر گرفته شده است.
وی گفت: مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران دارای 17 مدرسه علمیه در مقطع سطح دو (کارشناسی) و یک مرکز آموزش عالی حوزوی و سه مرکز تخصصی حوزوی در سطح سه (کارشناسی ارشد) و یک مرکز آموزش عالی تخصصی حوزوی در سطح چهار (دکترا) با بیش از 5 هزار طلبه شاغل به تحصیل و فارغ التحصیل بوده و تمامی این مدارس آمادگی دارند از خواهران علاقمند به تحصیل علوم دینی ثبت نام نمایند.
هدایتی با اشاره به ظرفیت پذیرش حوزه علمیه خواهران مازندران اعلام کرد: در سال گذشته تعداد ظرفیت پذیرش حوزه خواهران استان در مقطع سطح دو بیش از 1000 نفر و در سطح سه حدود 200 نفر و در سطح 4 حدود 20 نفر بوده است؛ همچنین ظرفیت پذیرش امسال مدارس علمیه خواهران مازندران سطح دو حدود 1000 نفر و در سطح سه حدود 100 نفر و در سطح چهارحدود 20 نفر می باشد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: مرکز مديريت حوزه هاي علميه خواهران بر اساس مصوبه 368 شوراي عالي انقلاب فرهنگي و 405 شوراي عالي حوزه علميه قم، به فارغ التحصيلان مقطع عمومي، پس از احراز صلاحيتهاي لازم، دانشنامه سطح دو اعطاء مي کند که دارندگان اين دانشنامه، از کليه مزاياي علمي و استخدامي فارغ التحصيلان مقطع کارشناسي دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي برخوردارند.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha