پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید محمد سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: در عین اینکه همه افراد در اقامه نماز تلاش کنند، اقامه این دستور الهی، امری حاکمیتی است که حکومت نقش بسزایی در آن دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،‌ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی صبح امروز در دیدار مدیران مرکز تخصصی نماز در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه(س)گفت: بر اساس آیات قرآن کریم، زمانی که اهل ایمان تشکیل حکومت دهند، از سوی خداوند به اقامه نماز، زکات، امربه‌معروف و نهی از منکر مأمور می شوند.
وی بابیان این‌که تحقق اقامه نماز در جامعه، نیازمند بسیج کردن ظرفیت‌ها و امکانات است، ادامه داد: در عین اینکه همه افراد در اقامه نماز تلاش کنند، اقامه این دستور الهی، امری حاکمیتی است که حکومت نقش بسزایی در آن دارد.
امام‌جمعه قم اقامه نماز را از ویژگی‌های حکومت‌های اسلامی عنوان کرد و گفت: مردم همواره به حکومت نگاه می‌کنند و از آن الگو می‌گیرند؛ بنابراین امام علی علیه‌السلام در نامه به مالک اشتر به ایشان توصیه می‌کنند که هیچ‌گاه نماز اول وقت را به تأخیر نیندازد.
 حجت الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: در عرصه اقامه نماز در جامعه، علاوه بر این‌که باید از ظرفیت‌ها و امکانات موجود استفاده کرد، باید ظرفیت‌های جدیدی را نیز ایجاد نمود تا اقامه نماز محقق گردد.
وی وجود آیات زیاد درباره نماز در قرآن کریم، نشان از اهمیت والای آن دارد، گفت: برخی احکام و دستورات الهی تنها در یک آیه قرآن به آن پرداخته‌شده است، ولی اهتمام جدی درباره آن وجود دارد، ولی اموری مانند نماز، زکات و...، در جای‌جای قرآن وجود دارد که نشان از اهمیت والای آن است، از این رو همه باید دربرابر آن احساس وظیفه کنند.
خاطرنشان می‌شود: در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام آیتی، مدیر مرکز تخصصی نماز، گزارشی از فعالیت‌های این مرکز در راستای ترویج آموزه‌ها و معارف نماز و برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی برای مبلغان، مدیران و معلمان مدارس آموزش‌و پرورش، مربیان مهدهای کودک و... ارائه داد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha