جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علی دشتکی مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان 

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان گفت: به علت تقارن ایام فاطمیه با دهه فجر انقلاب اسلامی در ستاد شئون فرهنگی استان تصمیم بر این گرفته شد که تا برنامه های استان به صورت فجر فاطمی پیگیری شود.

حجت الاسلام علی دشتکی مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان گفت: در فرهنگ اسلام شیعی مناسبت هایی وجود دارد که از آن ها به عنوان شعائر دینی از جمله اعیاد و عزاداری ها یاد می شود.

وی در ادامه افزود: مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) یکی از مهم ترین ایام اسلامی به شمار می رود و به حول و قوه الهی در چند سال اخیر این مراسمات به صورت با شکوه در کشور ایران برگزار می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با اشاره به جایگاه حضرت صدیقه کبری(س) در اسلام خاطرنشان کرد: نبی مکرم اسلام(ص) حضرت زهرا (س) را به عنوان ام ابیها یعنی فرزندی که برای پدر نقش مادر را دارد، معرفی می کند.

وی در ادامه افزود: از آنجایی که اهداف نبوت و ادامه نسل نبی مکرم اسلام(ص) از طریق حضرت زهرای مرضیه(س) منتقل و همچنین ایفای نقش ایشان در راه ولایت پذیری و نحوه شهادت آن حضرت سبب شد تا حضرت زهرا(س) تبدیل به فردی بی نظیر در تاریخ اسلام شود.

حجت الاسلام دشتکی ابراز داشت: به علت تقارن ایام فاطمیه با دهه فجر انقلاب اسلامی در ستاد شئون فرهنگی استان تصمیم بر این گرفته شد که تا برنامه های استان به صورت فجر فاطمی پیگیری شود.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران در تداوم راه فاطمی است و ستاد شئون فرهنگی استان مصوبه ای را اعلام کرده که در این ایام فعالیت های فرهنگی با رویکرد تبیین سبک زندگی فاطمی برگزار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان گفت: فعالیت های فرهنگی که در ایام فجر فاطمی در همدان برگزار خواهد شد در قالب یک هزار و ۵۰۰ مسجد، 800 هیئت، اعزام 750 نفر از مبلغان خواهر و برادر، برگزاری برنامه های قرآنی در 300 مرکز و مؤسسه و 60 کانون فرهنگی تبلیغی  انجام می شود.

وی در پایان گفت: در ایام فجر فاطمی سه هزار برنامه انجام خواهد شد که می توان به گفتمان دین با محوریت سبک زندگی حضرت زهرا(س)، تبیین نگاه قرآن به جایگاه زن و مراسمات عزاداری در سطح استان اشاره کرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha