شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام شهامت - جامعه المصطفی

حوزه/ دومین گردهمایی مزدوجین المصطفی با حضور ۲۲۰ نفر از طلاب و همسرانشان در محل ساختمان مشاوران منطقه ای در قم برگزارشد.

به گزارش خبرنگاران خبرگزاری «حوزه»، در این گردهمایی حجت الاسلام والمسلمین شهامت در این گردهمایی در مورد اهمیت زندگی مشترک در نگاه اسلام  گفت:خداوند متعال زندگی مشترک را آیه معرفی می کند، وَمِنْ آياتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْواجاً در ادامه آیه می فرماید، هدف از این زوجیت لِتَسْکُنُوا إِلَيْها،زندگی باید مایه آرامش شود. چون که نه زن می تواند بدون شوهر به آرامش برسد و نه مرد بدون همسر می تواند به آرامش برسد و هر زن یا مردی بغیر از این بگویید،خلاف وجدان و فطرت گفته است؛‌مهم ترین جایگاه آرامش در این دنیا بعد از یا خدا «الا بذکر الله تطمئن القلوب»در تشکیل خانواده است.

رئیس مشاوران منطقه ای جامعه المصطفی افزود: زندگی مشترک حیات طیبه است؛ خداوند در آیه دیگر می فرماید مَنْ عَمِلَ صالِحاً مِنْذَکَرٍ أَوْ أُنْثيهرکس عمل صالح انجام دهد جنس مذکر باشد یا جنس مونث، فرق ندارد، درفضیلت ها مونت و مذکر یا نر و ماده نداریم.

وی ادامه داد، اینها برای جسم است و برای روح و عقل نیست. در روح و عقل انسان مطرح است. این آیه پاسخی برای مقابله با تهاجم فرهنگ غرب در مورد حقوق زن است. اسلام در ارزشهای اصلی، زن را در مرتبه مرد قرار داده است، اگر بالاتر نباشد. اگر مرد و زن مؤمن باشند و عمل صالح انجام دهند نتیجه آن خداوند آن ها را به زندگی و حیات پاک می رساند.

حجت الاسلام والمسلمین شهامت با بیان این که معیار های خوب همسرداری کردن قبولی سایر عبادات در زندگی زن و شوهر، خوب زن و شوهر داری کردن است گفت: در زندگی مشترک فردگرایی وجود ندارد، در زندگی فرد متاهل قبولی نماز وروزه وی بستگی به نوع عملکردش در زندگی مشترک دارد.

وی بیان داشت: در روایت آمده: اگر کسی نماز بخواند در اول وقت و روزه بگیرد به وقت، اما به همسرش ظلم کند نماز او قبول نمی شود. یا این که زنی اهل نماز و روزه و دعا باشد، اما از شوهرش قهر کند و بسترش را جدا کند، ملائکه تا صبح بر او لعنت می فرستند. این در مورد زنهای یهودی و مشرک نیست، بلکه در مورد زنهایی است که تعبد دینی دارند. چون که میدان زندگی مشترک، میدان عبادت منفصل از خانواده نیست. عبادت و تحصیل واجب است اما باید همراه با همسرداری باشد. در ازدواج زن به شخصیت و مردانگی مرد اعتماد کرده است.

رئیس مشاوران منطقه ای جامعه المصطفی گفت: در زندگی فکر نکنید همه چیز را می دانید، برخی از طلاب در ابتدا فکر می کنند خیلی ملاهستند، یکی از جاهایی که باید در مورد آن خیلی بدانیم بحث خانواده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha