سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: حضرت زینب پرستاری امام زمانش حضرت زین العابدین (ع) و دیگر بیماران و مصیبت زدگان اهل بیت را برعهده داشت، و ضمن این که رسالت مهم نگهداری و تبلیغ از نهضت حسینی را به خوبی انجام داد.

به گزاش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی صبح امروز در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه امام صادق(ع) ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت زینب کبری(س) به نقش ارزشمند این بانوی فداکار اشاره کرد و گفت: این بانوى بزرگ، هم داراى زندگى درخشان و تاریخ سرشار از فضایل انسانى و ارزش هاى اخلاقى است و هم تمام مراحل زندگى الهام‏ بخش و درس آموزش با حوادث اندوهبار و درد و رنج آمیخته بود.

وی افزود: مقام حضرت زینب (س)، آن قدر والا و عظیم است که باید او را پرستار نهضت و انقلاب حسینی بنامیم؛ زیرا این پرستاری به مراتب مهم تر و سرنوشت سازتر از پرستاری بیمار بود.

مدیر حوزه علمیه قزوین افزود: حضرت زینب (س) نقش نگهداری از قیام خون بار حسینی را بر عهده داشت که قطعا اگر او این بار را بر دوش نمی گرفت، خون حسین(ع) پایمال می شد و بسیار دشوار بود که نهضت حضرت امام حسین (ع) به مردم اعلام و ابلاغ گردد.

وی اظهار کرد:آن حضرت با مجاهدت و قیام شجاعانه خویش در برابر زورگویان و همچنین فریب خوردگان زمانش، آن چنان از قیام حضرت امام حسین (ع)  دفاع کرد که تا قیام رستاخیز، همانند او نه در مردان و نه در زنان، وجود ندارد و این نام جاودان و مقدس برای همیشه با عظمت باید برده شود.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: حضرت زینب کبری (س) در پس آن مصیبت بزرگ، چنان بار سنگین پرچم ولایت را بر دوش گرفت و در برابر کفر ایستاد و سخنرانی کرد  که تا امروز و فردا و فرداها، آثار این حرکت عظیم زینبی، هویداست.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی تصریح کرد: او توانست با پیام رسانیِ شایسته، از بازماندگان حادثه جان سوز عاشورا به نیکویی پرستاری کند و لقبِ بزرگ پرستار همیشه تاریخ را زیبنده خود نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha