چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام نفری

حوزه/ در شرایط کنونی نسل جوان و آینده ساز کشور نیازمند الگوهای عملی است تا بتواند راه آنها را ادامه دهد و ما وظیفه داریم با برگزاری کنگره و یادواره ها، علمای استان را بیشتر به مردم معرفی کنیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام جواد نفری در دیدار اعضای ستاد نکوداشت مرحوم آیت الله موسوی شالی با نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری که در دفتر وی صورت گرفت به شناسایی بیشتر علما و فرهیختگان استان به نسل نوجوان و جوان اشاره کرد و گفت: در طول تاریخ، دانشمندان و علمای بزرگ زیادی در استان قزوین پرورش یافته و تقدیم جهان اسلام شده است که  بزرگداشت نام و یاد این علمای برجسته یکی از مهمترین کارهای فرهنگی است که نباید مورد غفلت واقع شود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری همایش بزرگداشت علما در آشنایی جوانان با آنان مؤثر است، عنوان کرد: از مسئولان امر انتظار می‌رود با برگزاری همایش‌ها و نشست‌های گوناگون نسل نوجوان و جوان را با علما و دانشمندان بزرگ قزوین آشنا کنند.

حجت الاسلام نفری خاطرنشان کرد: یکی از علمای برجسته استان ، مرحوم آیت الله موسوی شالی است که از اوایل دوران نوجوانی به تحصیل علوم دینی پرداخت و سال‌های زیادی از عمر خود را به تحصیل و تدریس این علوم گذراند و در دوران شکل گیری انقلاب اسلامی وحضور در جبهه های حق علیه باطل نقش تاثیر گذاری داشتند.

وی با بیان اینکه مرحوم آیت الله موسوی شالی  در دوران عمر با برکت خود به مسائل سیاسی و اجتماعی عصر خود اهتمام ویژه‌ای داشت، تأکید کرد: این عالم برجسته در مباحث عرفانی و اخلاقی از علمای برجسته کشور به شمار می‌رود که توانست شاگردان ممتازی را نیز تربیت کند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ازاد اسلامی بویین زهرا خاطرنشان کرد: برگزاری همایش‌ و نکوداشت علما و فرهیختگان حوزوی برای آشنایی نسل نوجوان و جوان، همواره در دستور کار این واحد آموزشی قرار دارد.

حجت الاسلام نفری خاطرنشان کرد: لازم است آثار ارزشمند علمای دینی و شخصیت های تاثیرگذار استان جمع آوری شده و در اختیار جوانان و علاقمندان قرار گیرد تا این آثار به فراموشی سپرده نشود.

وی افزود: در شرایط کنونی نسل جوان و آینده ساز کشور نیازمند الگوهایی عملی است تا بتواند راه آنها را ادامه دهد و ما وظیفه داریم با برگزاری کنگره و یادواره ها، علمای استان را بیشتر به مردم معرفی کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    0 0
    بسیار عالی بود