پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدیر کل اوقاف مازندران

حوزه/ مدیرکل اوقاف مازندران، بارزترين بعد زندگي حضرت زینب(س) را پاسداري از فرهنگ عاشورايي و تبعيت از مسير ولايت دانست و گفت: در حقيقت رمز بقاي حماسه كربلا در بيداري مردم بوده و اين بيداري مرهون مجاهدت آن بانوی برجسته اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) در ساری برگزار شد، با گرامی داشت روز پرستار، گفت: حضرت زینب کبری(س) یک پرستار نمونه است که در راستای ایثارگری گام برداشتند.

استاد حوزه علمیه مازندران، خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) پرستار عاشوراییان بوده و همه تاریخ نویسان بیان کردند که اگر این پرستاری حضرت زینب(س) از قیام به حق برادرش در برابر ظالمان نبود این قیام حق در برابر باطل و این آزادگی در تاریخ گم می شده است.

مدیرکل اوقاف مازندران با بيان اينکه پرستاري يك وظيفه سنگين وارزشمند در جامعه است، اضافه کرد: آن حضرت به‌عنوان مادري مهربان و همسري دلسوز، پرستاري با تعهد بود كه اين امر را در واقعه كربلا به‌خوبي نشان داد.

حجت الاسلام حیدری بارزترين بعد زندگي این بانوی برجسته اسلام ‌را پاسداري از فرهنگ عاشورايي و تبعيت از مسير ولايت دانست و گفت: در حقيقت رمز بقاي حماسه كربلا در بيداري مردم بوده و اين بيداري مرهون مجاهدت حضرت زينب(س) است.

وی با بيان اين كه حضرت زينب(س) در دوران اسارت نيز در نهايت آزادگي و با شجاعت كامل مقابل يزيد ايستاد و خطبه خواند و در نهايت يزيديان را رسواي عالم كرد، تصريح كرد: عزت و صلابت و همچنين خطبه‌هاي كوبنده آن بانوي مكرم اسلام پيام نهضت تاريخي امام حسين(ع) و اهل بيت(ع) را به جهانيان رساند.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به اين كه وظيفه اصلي زنان، الگو‌پذيري از زنان نمونه كربلا و توجه به وصاياي شهدا است، ادامه داد: توصيه همه شهدا به بانوان جامعه اسلامي حفظ حجاب و پاكدامني است، حضرت زينب(س) نيز در اوج مبارزات و روشنگري‌هاي خويش از عفت و حجاب غافل نبود، از اين‌رو بهترين الگو براي زنان مسلمان و شيعه است.

وی با بيان اينكه تبيين خطبه حضرت زينب(س) در جامعه موجب عبرت و هدايت انسان‌ها مي‌شود، اظهار كرد: نهضت عاشورا مانند ساير پديده‌هاي سياسي و غيرسياسي محدود به زمان و مكان خاصي نبوده و با وجود تلاش زياد دشمنان براي محو آن، همچنان زنده است.

مدیرکل اوقاف مازندران، رسالت حضرت زينب(س) را دفاع از حريم ولايت، پيام‌رساني عاشورا و افشاي بنيان ظلم توصيف كرد و گفت: حضرت زينب(س) با بيان خود پايگاه بني اميه را متزلزل و حكومت باطل را افشا كرد.

وی با بيان اينكه در هر انقلابي نقش و تأثيرگذاري زنان در آن مشهود و در انقلاب اسلامي ايران نيز اين مسئله قابل مشاهده است، خاطرنشان كرد: هرچه جايگاه زن بالاتر باشد گستره تأثيرگذاري آن در جامعه نيز افزايش پيدا مي‌كند.

حجت الاسلام حیدری در ادامه سخنان خود حضرت زهرا(س) را الگوي پيروي از ولايت توصيف و بيان كرد: حضرت زينب(س) ادامه‌دهنده راه مادر خود بود و در دفاع از ولايت به اسوه‌اي براي زنان عالم تبديل شد.

مدیرکل اوقاف مازندران، مقام علمي حضرت زينب(س) را از ديگر ويژگي‌هاي مثبت ايشان خواند و گفت: زنان كوفه از امام علي(ع) خواستند كه حضرت زينب(س) براي آنها كرسي درس معارف اسلامي و تفسير قرآن برپا كند و محتواي خطبه‌ها و سخنراني‌هاي ايشان نيز نشان‌دهنده علم بالاي آن حضرت است.

وی ادامه داد: حضرت زينب(س) بعد از كربلا نيز مسير را گم نكرد و با بصيرت خود توطئه دشمنان را خنثي و فتنه‌ها را خاموش كرد، اين عمل حضرت بايد الگوي زنان و مردان جامعه باشد تا در مواقع حساس به بهترين شكل نقش‌آفريني كنند.

حجت الاسلام حیدری با بيان اينکه حضرت زينب بهترين الگو براي تمام مقاطع زماني تاريخ، شخصيت‌ها و جوامع است تاکيد کرد: زنان و دختران ما بايد با الگو قرار دادن آن بزرگوار در مسير الهي و عرفاني حضرت حركت كرده و سعي كنند تا خود را تا حد امكان به شخصيت حضرت زينب (س) نزديك‌تر سازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha