شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام سعید مرادپور-امام جمعه اسکو

حوزه/ امام جمعه اسکو گفت: حضرت فاطمه‌ زهرا (س) الگوی تمام عیار بانوان مسلمان است که باید تمامی ابعاد شخصیتی این بانوی بزرگوار به دقت و با کمال ظرافت تبیین و به نسل جوان شناسانده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت ‌الاسلام سعید مرادپور امام جمعه اسکو، امروز در شورای فرهنگ عمومی این شهرستان عنوان کرد: حضرت فاطمه‌ زهرا (س) الگوی تمام عیار بانوان مسلمان است که باید تمامی ابعاد شخصیتی این بانوی بزرگوار به دقت و با کمال ظرافت تبیین و به نسل جوان شناسانده شود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسکو با اشاره به فرارسیدن ایام فاطمیه و تقارن آن با جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: حضرت فاطمه‌ زهرا (س) الگوی تمام عیار بانوان مسلمان است که باید تمامی ابعاد شخصیتی این بانوی بزرگوار به دقت و با کمال ظرافت تبیین و به نسل جوان شناسانده شود.
وی افزود: در این ایام ضرورت دارد به طور خاص بر روی امر عفاف کار بیشتری شود، چرا که عفاف امری عام ‌تر از حجاب بوده و هم بر زن و هم بر مرد شامل می‌شود؛ بنابراین نباید در ایام فاطمیه صرفا به عزاداری پرداخته شود.
امام جمعه اسکو تاکید کرد: باید به شیوه‌های فرهنگی و هنری جذاب در این خصوص اهمیت داده شود، برگزاری همایش گفتمان فاطمی و نمایشگاه عفاف و حجاب، پوشش، کتاب و محصولات فرهنگی از جمله‌ این روش‌ها هستند و حضور مشاور زن و پاسخ به شبهات نیز در نمایشگاه می ‌تواند موثر باشد.
همچنین محمد محمدزاده فرماندار اسکو اظهار داشت: خوشبختانه شهرستان اسکو در زمینه‌ وقف و موقوفات از پتانسیل بسیار بالایی برخوردار است که ضرورت دارد با فرهنگ ‌سازی و دادن سمت و سو به موقوفات از این عطیه‌ الهی در راستای توسعه‌ شهرستان بهره گرفته شود.
وی تاکید کرد: پیشنهاد می شود همایش علمی و کاربردی با عنوان «وقف و توسعه، موانع و تسهیل ‌کننده‌ ها» برگزار و کارگروهی جهت بررسی موضوع در این زمینه تشکیل شود.
محمدعلی قلی‌ زاده، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسکو نیز با بیان اینکه دهه مبارک امسال مقارن با سالروز شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س)ام ابیهاست، بر ضرورت برگزاری هرچه باشکوه تر ایام سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و حفظ کرامت حضرت زهرا(س) تاکید کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha