جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آمریکا تدابیر امنیتی حمل و نقل هوایی ۵ کشور مسلمان نشین را تشدید کرد

حوزه/ براساس یک گزارش جدید، ایالات متحده قوانین جدیدی برای حمل و نقل هوایی مرتبط با ۵ کشور مسلمان نشین عربستان سعودی، امارات، مصر، اردن و قطر وضع کرده که علت آن مرتبط با نگرانی های تروریستی اعلام شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی نیوز، براساس یک گزارش جدید، ایالات متحده آمریکا قوانین جدیدی برای حمل و نقل هوایی مرتبط با 5 کشور مسلمان نشین وضع کرده که علت آن مرتبط با نگرانی های تروریستی اعلام شده است.

طبق گزارش جدید «اداره امنیت حمل و نقل» آمریکا تدابیر امنیتی جدیدی در رابطه با حمل و نقل محموله ها برای 5 کشور مسلمان نشین از جمله مصر، اردن، قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی ترتیب داده شده است و براساس این قوانین جدید اطلاعات بیشتری باید توسط کشور ارسال کننده به ایالات متحده ارائه گردد.

دیوید پکوکس سرپرست «اداره امنیت حمل و نقل» ایالات متحده در بیانیه ای گفت: با همکاری اداره گمرک و حفاظت از مرز و بر اساس اطلاعات جدیدی که به دست ما رسیده است، اقدامات امنیتی جدیدی برای حمل و نقل هوایی به ایالات متحده هم در رابطه با مسافران این کشورها و هم محموله های رسیده از این کشورها وضع خواهد شد.

یک مقام ناشناس گفته که این کشورها به دلیل احتمال داشتن «نیت تروریستی» برای حمله به هواپیمایی ایالات متحده انتخاب شده اند.

اداره امنیت حمل و نقل آمریکا اطلاعات بیشتری در رابطه با علل انتخاب این کشورها بیان نکرده است.

لازم به ذکر است هیچ یک از این کشورها در لیست قبلی ایالات متحده آمریکا در راستای «منع ورود مسلمانان» قرار ندارند. گفتنی است پیش از این دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با امضای یک حکم اجرایی جنجالی، ورود شهروندان کشورهای عراق، ایران، سومالی، سودان، سوریه، لیبی و یمن را به این کشور ممنوع اعلام کرده بود که بعدها اسامی دو کشور عراق و سودان از این لیست حذف شده و سه کشور چاد، کره شمالی و ونزوئلا به آن اضافه شدند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha