شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حضرت زینب

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری، حضرت زينب(س) را الگوي زنان عالم دانست و گفت: به طور حتم الگوپذیری از چنین شخصیت بی نظیری از سوی زنان عالم می تواند عاملی برای رسیدن به رستگاری و سعادت حقیقی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام سید جلال صالحی، مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری، در مراسمی که به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) با حضور طلاب و روحانیان مرکز استان برگزار شد، گفت: در تاريخ اسلام زنان مؤمن و فداكار بسيارى بودند كه با حضور فعال در صحنه‏ هاى حساس سياسى و اجتماعى، مسير تاريخ را تغيير دادند، اما حضرت زینب(س) یکی از شاخص ترین و برجسته ترین زن عالم هستند که ماندگاری قیام عاشورا به دلیل انجام رسالت تبلیغی آن بانوی ارزشمند است.

وی با اشاره به این که حضرت زينب(س) در خاندان وحي و با آموزش ها و پرورش هاي جامع و ريشه گرفته از عصمت و امامت رشد و نمو يافت، افزود: این بانوی ارزشمند جهان اسلام مراتب منزلت معنوي را در كنار پيشرفت علمي طي کرد.

حجت الاسلام صالحی با بیان این که وجود حضرت زينب(س) در تاريخ به جایگاه زن کرامت و شخصيتي بي نظير بخشيد، ادامه داد: این بانوی نمونه اسلام تجسمي از شجاعت و صبر بود و معلمي براي پاكدامني و الگويي براي پيروان ولايت و رهبري است.

وی از حضرت زينب(س) به عنوان تجسم زهد، علم، ولایت مداری، عفاف و شهامت یاد کرد و گفت: این بانوی بزرگ اسلام با ابلاغ پيام نهضت عاشورا، راه مقاومت در برابر باطل را به امت نشان داد.

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری، حضرت زينب(س) را الگوي زنان عالم دانست و تصريح کرد: به طور حتم الگوپذیری از چنین شخصیت بی نظیری از سوی زنان عالم می تواند عاملی برای رسیدن به رستگاری و سعادت حقیقی باشد.

حجت الاسلام صالحی با بیان این که حضرت زینب(س) به عنوان نمونه كامل يك زن مسلمان با حفظ حجاب و پاكدامني خود در عرصه پرشور كربلا حضور داشت، ادامه داد: این بانوی نمونه اسلام با منش، رفتار متعالي و بي نظير خويش به همه جهانيان و آزاد انديشان عالم نشان داد که در سايه ايمان به خدا و پيروي از ولايت همه مشکلات حل خواهد شد.

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با بيان زندگي حضرت زينب(س) و صبر و استواري آن حضرت در واقعه کربلا، افزود: زنان مسلمان بايد اين بانوي بزرگوار را سرمشق خود در مصيبت ها و گرفتاري های روزمره خود قرار دهند و با مطالعه دقيق زندگي حضرت زينب(س) و فهم درست شخصيت ايشان موجب عزت و سربلندي شوند.

حجت الاسلام صالحی با بیان این که صبر، عفت و پاكدامني، شجاعت، فداكاري، همسرداري و تربيت فرزند، عبادت و تقوا از جمله مهم ترین ویژگی های شخصیتی آین بانوی برجسته اسلام عنوان کرد و گفت: اين برجستگي‌ها و ابعاد شخصيتي حضرت زينب ‌كبري(س) مديون و مرهون تربيت وي در دامان معلمي همچون فاطمه ‌زهرا(س) است.

وی ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ ﺷﺠﺎﻋﺖ و ﺻﺒﺮﺣﻀﺮت زﯾﻨﺐ(س) ﻣﺎﻧﺪﮔﺎری ﻗﯿﺎم ﻋﺎﺷﻮرا را رﻗﻢ زد، اداﻣﻪ داد: آن ﺑﺎﻧﻮی ﻧﻤﻮﻧﻪ اﺳﻼم ﺑﺎ وﺟﻮد ھﻤﻪ ﻣﺸﮑﻼت ﻧﺎﺷﯽ از ﻗﯿﺎم ﺗﻮاﻧﺴﺖ اهداف و آرمان های نهضت ﺣﺴﯿﻨﯽ را جهانی ﮐﻨﺪ.

استاد حوزه با تاکید بر اهمیت توجه به شخصیت حضرت زینب (س) و لزوم گسترش سیره زندگانی آن حضرت در نسل جوان تصریح کرد: شجاعت و درایت زینبی باید سرلوحه روش زندگی همه ما به ویژه جوانان و نوجوانان ما قرار گیرد.

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) در ادامه، پرستاري را يك وظيفه سنگين و ارزشمند در جامعه دانست و گفت: آن حضرت به عنوان مادري مهربان و همسري دلسوز، پرستاري با تعهد بود كه اين امر را در واقعه كربلا به‌خوبي نشان داد.

وی با بيان اين که حضرت زينب(س) بهترين الگو براي تمام مقاطع زماني تاريخ، شخصيت‌ها و جوامع است تاکيد کرد: زنان و دختران ما بايد با الگو قرار دادن آن بزرگوار در مسير الهي و عرفاني حضرت حركت كرده و سعي كنند تا خود را تا حد امكان به شخصيت حضرت زينب(س) نزديك‌تر سازند.

حجت الاسلام صالحی، ولایت مداری را یکی دیگر از ویژگی های مهم حضرت زینب(س) برشمرد و با بیان این که این بانوی اسلام مطیع محض امام حسین(ع) بودند، تصریح کرد: پیروی از ولایت رمز موفقیت آن بانوی نمونه اسلام در رساندن پیام عاشورا به مردم آن دوران بوده است. 

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری، حضرت زینب(س) را بانویی کم نظیر توصیف کرد و گفت: مادران شهدا در هشت سال دفاع مقدس به حضرت زینب اقتدا کردند و فرزندان خود را در مکتب اسلام تربیت و به جبهه‌ها اعزام ‌کردند تا در راه حفظ اسلام به شهادت برسند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha